×

برگزاری آیین شکرگزاری میوه بهشتی انار (انارانه) در باینگان

  • کد نوشته: 13095
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۷
  • 2157 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: غفور رستم زاده مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برگزاری آیین شکرگزاری انار در شهر باینگان و روستای تاریخی دودان در پایان هفته جاری خبر داد .

    برگزاری آیین شکرگزاری میوه بهشتی انار (انارانه) در باینگان
  • مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در گفتگو با خبرنگار آوای باینگان افزود: برگزاری برنامه ای متفاوت و جذاب با حضور حداکثری میهمانان و گردشگران از جای جای ایران اسلامی در باینگان و روستای تاریخی دودان خواهیم داشت و بدین ترتیب در روز پنج شنبه ۱۱ آبان این آیین راس ساعت ۹ صبح در محل پارک شیوسر و مجتمع فرهنگی شهدای باینگان شروع بکار خواهد کارد و با برنامه های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه و فروشگاه انواع محصولات غذایی تولید شده در این بخش، پخت انواع غذاهای محلی، رونمایی از بسته بندی و برندسازی محصولات و دیگر دستاوردهای این شرکت همراه با آواها و نواهای محلی و مراسم رب انارگیری و انار چینی در باغات تا آخر وقت پنج شنبه ادامه خواهد داشت.
    وی افزود روز جمعه ۱۲ آبان ماه هم برنامه مشابهی در روستای تاریخی دودان خواهیم داشت که به جهت ساختار اکوتوریسم و قدمت و تاریخ این روستا این برنامه هم در نوع خود کم نظیر خواهد بود و همزمان قرآن های تاریخی ۷۰۰ ساله روستای دودان در معرض دید بازدید کنندگان قرار میگیرد.
    وی ادامه داد قدیمی ترین منزل مسکونی در قدیمی ترین روستای اورامانات هم در این روستا قرار دارد که جهت بازدید عموم هماهنگ شده است .
    همچنین انار سیاه دودان که از خاصیت دارویی زیادی برخورداره به میهمانان و گردشگران معرفی خواهد شد
    شایان ذکر روستای دودان از نظر قدمت تاریخی قدیمی ترین روستای اورامانات بوده و میتواند در جذب گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد .
    رستم زاده در پایان از عموم مردم استان و شهرستانهای اورامانات جهت شرکت در این آیین بعمل آورد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *