×

برگزاری جشن فارغ التحصیلی طلاب باینگان

  • کد نوشته: 13532
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۹
  • 3146 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امروز چهارشنبه مصادف با بیست و نهمین روز از سال ۱۳۹۷ چهار نفر از طلاب حوزه ی علمیه باینگان موفق به اخذ اجازه نامه روحانیت گشته و به لباس و عمامه ((ماموستا)) ملبس و معمم گشتند.

    برگزاری جشن فارغ التحصیلی طلاب باینگان
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان ، شهر باینگان از قدیم الایام به داشتن مدرسه علیمه و حجره تدریس علوم دینی و تربیت روحانیون خبره و آگاه مشهور بوده است و این روند زیبا و پربرکت خوشبختانه هنوز هم در شهر نیک نامان نیک اندیش جاری و ساریست و در همین راستا و با محوریت بزرگ مردم باینگان پیر طریقت و استاد شریعت حاج خلیفه علی حیدری (دامه برکاته) و بزرگواری و کرامت مردم شریف باینگان در مهمان داری و فراهم آوردن زمینه ی تحصیل و طلاب علوم دینی ((حجره ماموستا ملا فتاح فرشید)) وابسته به مسجد جامع حضرت عبدالله بن عمر شهر باینگان امروز چهارشنبه مصادف با بیست و نهمین روز از سال ۱۳۹۷ چهار نفر از طلاب این حوزه ی علمی موفق به اخذ اجازه نامه روحانیت گشته و به لباس و عمامه ((ماموستا)) ملبس و معمم گشتند.
    ماموستا ملا حکیم ویسی، ماموستا ملا نعمت رحیمی، ماموستا ملا یحیی فقیهی و ماموستا ملا محمد محمودی چهار نفری بودند که ظهر همین روز و طی مراسمی باشکوه مفتخر به پوشیدن زی باارزش روحانیت گشتند.
    این عزیزان از فرزندان همین آب و خاک و اهل روستاهای بیوله، نیمه کار و میرآباد منطقه اورامانات بوده و مراتب علمی سطح بالا را طی مدت بیش از چهار سال نزد استاد فرهیخته امام جمعه معزز شهر باینگان(( ماموستا ملا حامد)) رحیمی فراگرفتند.
    در این مراسم عرفانی که به همت حاج خلیفه علی و شهروندان باینگانی در محل مسجد جامع تشکیل گردید ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه معزز شهر پاوه، حاج احمد محمدی مسئول دفتر اهل سنت و نماینده آیت الله علماء نماینده محترم ولی فقیه در استان کرمانشاه، آقای میرانی معاون محترم فرماندار شهرستان پاوه،جمعی از اعضای شورای اداری سطح شهرستان پاوه و بخش باینگان، روحانیون برجسته سطح منطقه و استان های کرمانشاه و کردستان، ائمه جمعه و جماعات شهرها و روستاهای اطراف، خانواده طلاب فارغ التحصیل و جمع زیادی از شهروندان باینگان حضور داشتند.
    اجرای برنامه های زیبای هنری،مدیحه سرایی در نعت و منقبت حضرت رسول و اولیاء الله،سخنرانی اساتید علوم دینی اقامه نماز جماعت صرف ناهار و پذیرایی و بالاخره انجام مراسم عمامه گذاری از اهم برنامه های این مراسم عظیم بود. روبوسی های معمول و تبریک نائل آمدن به این رتبه ی علمی به دانش آموخته گان و ریختن چند قطره اشک شوق و طلب حلالیت و تشکر از مردم آخرین قسمت برنامه بود.

    پایگاه خبری آوای باینگان ضمن عرض تبریک به این عزیزان و آرزوی توفیق روزافزون در راه اعتلای نام بزرگ اسلام توسط این ماموستایان برخود لازم میداند از عموم مردم محترم باینگان به سبب رفتار حسنه با طلاب مسجد جامع و تامین تمام و کمال محصلین این مرکز از نظر مادی و معنوی و نیز حاج خلیفه علی حیدری و حاج ماموستا ملاحامد رحیمی به دلیل تقبل زحمات بسیار امر خطیر تدریس تقدیر و تشکر نماید.
    امید که در آینده ای نزدیک مجددا شاهد برگزاری چنین مراسماتی در سطح منطقه باشیم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *