×

حذف یک مرحله پمپاژ ایستگاه غار کاوات، از منابع آب شرب شهر جوانرود

  • کد نوشته: 13679
  • ۱۳۹۷-۰۵-۳۰
  • 6526 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مهندس رحمانی گفت : تاسیسات آبرسانی ایستگاه پمپاژ کاوات مربوط به دهه ۶۰ می باشد و خرداد ۶۴ بعنوان تنها گزینه تامین آب شرب جوانرود وارد مدار گردید.

    حذف یک مرحله پمپاژ ایستگاه غار کاوات، از منابع آب شرب شهر جوانرود
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه رحمانی مدیر آبفای شهری گفت در راستای کاهش هزینه های انرژی برق ،کاهش هزینه تعمیر ونگهداری تاسیسات، ایستگاه پمپاژ آب شرب کاوات اسفند ماه ۹۶ موضوع حذف یک مرحله پمپاژ ثانویه مطرح گردید و این موضوع ضمن بررسی و انجام کار کارشناسی و مزایای این طرح مقرر گردید آبفای جوانرود تمهیدات اجرای شروع این پروژه را در دو مرحله فاز اول و دوم فراهم نماید.

    مرحل اول خرید تاسیسات مورد نیاز پمپ الکترو موتور شناور و دیگر تجهیزات مورد نیاز این پروژه بود که در دستور کار اجرایی قرار گرفت و هم زمان یک مورد بعنوان آزمایش و تست پروژه و بهره برداری به علت عدم مشابه همچین پروژه ای در سطح استان صورت گیرد.

    خوشبختانه فاز اول این پروژه مورخ ۹۷/۵/۲۳ راس ساعت ۱۹ و ۳۶ دقیقه به اتمام رسید و بهره برداری از آن شروع گردید.

    هم اکنون مراحل تست و آزمایشات مورد نیاز تا روز دوشنبه مورخ ۹۷/۵/۲۹ بروی آن در حال انجام است و تاکنون فرایند پمپاژ آب به درستی صورت گرفته است و مشکلی در راستای بهره برداری بوجود نیامده است.
    مهندس رحمانی گفت : تاسیسات آبرسانی ایستگاه پمپاژ کاوات مربوط به دهه ۶۰ می باشد و خرداد ۶۴ بعنوان تنها گزینه تامین آب شرب جوانرود وارد مدار گردید.
    ایستگاه پمپاژ کاوات بعلت قدمت زیاد و فرسودگی و استهلاک تاسیسات نیاز بود ضمن بهسازی تاسیسات و حذف یک مرحله پمپاژ بصورت مستقیم به مخازن آب شهر جوانرود پمپاژ و انتقال یابد.
    مدیر امور افزود : از مزایای این طرح کاهش چشم گیر انرژی برق ،کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تاسیسات، کاهش اتلاف زمان بهره برداری و با توجه جداول و گراف پمپ های ۱۵۰ کیلوات امکان افزایش برداشت دبی بیشتر فراهم شده است.
    رحمانی گفت :اجرای فاز دوم این طرح اوایل دوشنبه هفته آینده مورخ۹۷/۵/۲۹ به بعد شروع خواهد گردید و در صورت شرایط و بستر لازم پیش بینی می گردد روز پنج شنبه اجرای ان تکمیل گردد و تاسیسات قدیمی کاوات برای همیشه جمع آوری و از مدار خارج گردد.
    مدیر امور بیان داشت :ایستگاه پمپاژ آبرسانی کاوات داری سه دستگاه الکتروموتور افقی و ۳ دستگاه پمپ شناور با قدرت جمعا ۸۳۷/۵ کیلوات از مدار بهره بردا ی خارج و سه دستگاه شناور با قدرت ۴۵۰ کیلوات جایگزین می گردد.این طرح کاملا از نظر کاهش حامل های انرژی ،زمان ،تسریع در امر بهره برداری موثر و اثر گذار خواهد بود..
    رحمانی در پایان گفت : هزینه اجرای این طرح بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که از منابع دارمد های داخلی شرکت تامین اعتبار و هزینه گردیده است.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *