×

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اورامانات در آینده ای نزدیک

  • کد نوشته: 20480
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۹
  • 433 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس گفت: بعد از پیگیری‌های مستمر پیمانکار قطعی برای احداث پتروشیمی اورامانات تعیین و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی برای ساخت این پتروشیمی آغاز خواهد شد.
    آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اورامانات در آینده ای نزدیک
  • به گزارش آوای باینگان، آرش زره تن لهونی نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از انتخاب قطعی پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی برای ساخت پروژه پتروشیمی اورامانات خبر داد و گفت: دغدغه اصلی مردم و بویژه جوانان در حوزه انتخابیه اینجانب طی سال‌ها بحث اشتغال بوده و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر انجام شده، پیمانکار برای ساخت پتروشیمی اورامانات تعیین و قرارداد آن در حال انعقاد است.

    نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس ادامه داد: پروسه احداث پروژه پتروشیمی اورامانات از یکسال و نیم پیش آغاز شده و این موضوع طی این مدت به صورت جدی پیگیری و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است و اکنون شاهدیم پیگیری‌های مستمر منجر به اجرایی شدن آن در آینده ای نزدیک خواهد شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اورامانات در شهرستان روانسر خواهیم بود.

     اعتبارات مورد نیاز احداث این پتروشیمی از سوی دولت در فاز اول به میزان ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که با فاز توسعه‌ای آن، سرمایه گذاری مجموعا به ۱۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

    زره‌تن لهونی اظهار کرد: پروژه احداث پتروشیمی اورامانات قطعا می تواند تحولات گسترده‌ای را در حوزه صنعت منطقه اورامانات به دنبال داشته و واحدهای پایین دستی آن نیز در چهار شهرستان ایجاد خواهد شد و در نهایت اشتغالزایی قابل قبولی در منطقه به دنبال خواهد داشت.

    همچنین براساس بررسی‌های انجام شده، طرح پتروشیمی اورامانات دارای پیوست زیست محیطی بوده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
    منبع: خانه ملت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *