×

اجرای طرح آزمایشی پیشگیری از طلاق شهرستان پاوه

  • کد نوشته: 21152
  • ۱۴۰۱-۰۶-۱۶
  • 267 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ازاجرای طرح پیشگیری از طلاق به صورت ویژه و به شکل پایلوت در شهرستان پاوه خبر داد.
    اجرای طرح آزمایشی پیشگیری از طلاق شهرستان پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ساوری با حضور در شهرستان پاوه  هدف از اجرای این طرح را اجرای برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه فرهنگی اجتماعی و آموزش زوجهای جوان پیش از ازدواج با هدف کاهش طلاق در شهرستان دانست.

    مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورا عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود : اعتبارات و بودجه لازم برای اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت و تیمی از کارشناسان از مرکز استان کرمانشاه به شهرستان پاوه عزیمت خواهند کرد و مسئولین شهرستان را در اجرای این طرح کمک و یاری خواهند کرد.

    وی افزود: تمرکز اصلی طرح پایلوت پیشگیری از طلاق، متمرکز بر اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی است که طی این طرح آموزشهای لازم پیش از ازدواج به زوجینی که قصد ازدواج دارند داده خواهد شد . 

    ساوری گفت: امیدواریم اجرای این طرح باعث کاهش طلاق در شهرستان شود و نیاز به هماهنگی و همراهی دستگاههای اجرایی است که به وظایف و تکالیف قانونی خود را به مرحله عمل برسانند.

    وی افزود: این طرح هم به سایر شهرستان ها و حتی کشور تسری پیدا کند.

    وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری، شهرستان پاوه به عنوان نقطه پایلوت باید از همه ظرفیت های استانی و شهرستانی استفاده شود و بر سه موضوع اصلی کار شود و همین سه موضوع به عنوان مصوبه جلسه امروز قرار گیرد.

    وی افزود: تقویت آموزش عمومی قبل از ازدواج ، گسترش مهارتهای زندگی با هدف تاب اوری اجتماعی در بین خانواده ها به ویژه در یک سال اول، شناسایی جامعه هدف برای کسانی که قصد ازدواج دارند و دوره های مستمر با تمرکز و اولویت بخشی به کسانی که احتمال اسیب بیشتری دارند برگزار شود.

    وی خاطر نشان کرد: برای این اهداف یک مرکزی با جامعه زنان که بیشتر تاثیر گذار هستند ، اختصاص و این افراد استخدام شوند.

    منبع: صداوسیما
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *