×

انتخاب اسامی بومی برای معابر و اماکن پاوه، احترام به هویت شهر است

  • کد نوشته: 22705
  • ۹,اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 171 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: دیار عبداله زاده گفت: برای نامگذاری کوچه ها و معابر شهر پاوه تلاش کرده ایم از اسامی بومی و شخصیت‌های برجسته محلی و منطقه‌ای استفاده کنیم و هویت بومی شهر را پاس بداریم.
    انتخاب اسامی بومی برای معابر و اماکن پاوه، احترام به هویت شهر است
  • به گزارش آوای باینگان، سخنگوی شورای شهر پاوه در گفتگو با کردپرس عنوان کرد: جایگاه شورای شهر در پاوه به دلایل مختلف تضعیف و رسالت آن محدود به نظارت و جهت دهی به امورات شهرداری شده است، اما در سال گذشته سعی زیادی برای بازگشت شورا به جایگاه واقعی خود انجام گرفت و این تلاش ها در سال جدید تداوم خواهد یافت.

    وی افزود: هیات رئیسه سال دوم شورای شهر به اتفاق آراء همه اعضا تشکیل شد، اتفاقی که مشابه آن در سال‌های گذشته رخ نداده بود و این همدلی، امید به تاثیرگذاری بیشتر را زنده ‌کرد.

    استفاده از اسامی بومی برای نامگذاری

    عبداله زاده پیرامون نامگذاری کوچه ها و معابر شهر گفت: در ۷ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ مورد نامگذاری داشته ایم و این موضوع تا تحقق وعده نامگذاری همه کوچه‌ها و معابر ادامه خواهد داشت. شهرداری هم در حال نصب برخی از تابلوها و تهیه باقی مانده آن‌ها است.

    وی یادآور شد: در کارگروه نامگذاری سعی شد با همفکری شهروندان ضمن استفاده از اسامی بومی و شخصیت‌های برجسته محلی و منطقه‌ای، هویت محلات را نیز پاس بداریم و از این رو میادین، خیابان و کوچه هایی را به نام میرئاوا، قلادزه، کریسان، تپه کوله، بیرواس، هیات، شمان، دوریسان، سرکران، قاضی جبرئیل، خواجه نصرالله طاهری، شهید عبدالله زاده، حاج علی احسن امینی و … نامگذاری شدند.

    سخنگوی شورای شهر پاوه از استقبال این مجموعه از حضور هنرمندان و اهالی قلم و فرهنگ خبر داد و گفت: شورا در این راستا و در جهت کمک به نویسندگان و ناشران سعی کرده با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارد با اهالی فرهنگ همراهی نماید و کتاب آتی چاپ روضه الصفا از جمله کتاب‌های چاپ شده توسط شورا و شهرداری می‌باشد.

    وی افزود: شورای شهر در سال گذشته برابر ضوابط حاکم در حمایت از ورزشکاران و افتخار آفرینان رشته‌های مختلف، تیم‌های ورزشی و هیات کوتاهی نکرده و با استفاده از ظریفت‌های شهرداری سعی کردده در پروژه‌های ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی روستای خانقاه و استخر سر پوشیده شهر همراه و هم قدم باشد.‌

    عبداله زاده ادامه داد: شورای اسلامی شهر به وعده خود در روز جهانی معلولان سال ۱۴۰۰ مبنی بر خرید وسایل بازی برای استفاده دانش آموزان مدرسه طلوع عمل و وسایل وعده داده شده در شهریور ماه ۱۴۰۱ در محل مذکور نصب و راه اندازی شدند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل چهار کمیسیون عمران و خدمات شهری، مالی و سرمایه گذاری، حقوقی و ورزشی و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی هر طرح و لایحه و پیشنهادی ابتدا در کمیسیون مربوطه بررسی و کارشناسی و در نهایت جهت تصمیم گیری به صحن شورا ارسال شد و در بسیاری از جلسات کمیسیون نیز سعی بر دعوت از کارشناسان و صاحبان نظر به جهت همفکری شده است.

    سخنگوی شورای شهر پاوه افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱،  تعداد ۱۱۹ جلسه کمیسیون‌های چهارگانه و ۵۰ جلسه رسمی برگزار شده که نتیجه آن ۱۷۱ مصوبه بوده که در این میان هیات تطبیق مصوبات شهرستان تنها ۳ درصد از مصوبات شورای اسلامی شهر را مغایر با قانون تشخیص داده است.

    وی ادامه داد: حضور منظم اعضای شورای شهر در میز خدمت دوشنبه های شهرداری به منظور پیگیری مشکلات مراجعین و حضور در محلات و دیدارهای چهره به چهره و گزارش‌های منظم هفته‌ای و استفاده‌ی اعضاء از بستر شبکه های اجتماعی برای ارتباط با شهروندان موجب شد که بسیاری از همشهریان به راحتی بتوانند ایده‌ها، نظرات و دیدگاه خود را در امورات مختلف بی واسطه با نمایندگان پارلمان شهر به اشتراک بگذارند و از آنچه در شورای شهر گذشته مطلع باشند.

    منبع: کردپرس
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *