×

اگر اورامانات را ندیده بودم، می‌گفتم عکس‌ها فتوشاپ است

  • کد نوشته: 15296
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۱
  • 1133 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ارزیاب مصری ایکوموس بین‌الملل گفت: اگر اورامانات را به چشم خود ندیده بودم، تصور می‌کردم عکس‌های منتشر شده ازاین منطقه فتوشاپ است.
    اگر اورامانات را ندیده بودم، می‌گفتم عکس‌ها فتوشاپ است
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان به نقل از ایسنا، به دنبال حضور ارزیابی ایکوموس ایران در منطقه اورامانات در کرمانشاه و کردستان با هدف ارزیابی این منطقه تاریخی، نمایشگاه گروهی عکس «اورامانات: دامان آسمان» پنج‌شنبه ۱۰ مهر به ابتکار کمیسیون ملی یونسکو_ایران و با همکاری مجله تصویر سال و وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به میزبانی خانه هنرمندان در سالن مرتضی ممیز و با حضور حُسام مهدی -ارزیاب مصری ایکوموس بین‌الملل – ، برگزار شد.

    وی بازدیدش از اورامانات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:  قبل از آمدنم به ایران از هنر ایرانی‌ها و هنرمندان ایرانی شنیده بودم، اما اکنون به طور کامل تحت تاثیر فرهنگ و هنر آن‌ها هستم.

    او که بعد از تماشای ۷۰ تصویر منتشر شده در نمایشگاه صحبت می‌کرد، تاکید کرد: اگر قبل از حضورم در اورامانات این تصاویر را می‌دیدم فکر می‌کردم تصاویر به نمایش در آمده روتوش و فتوشاپ باشد، اما اکنون که همه‌ی آن منطقه را دیده‌ام معتقدم این تصاویر همه‌ی زیبایی‌های اورامانات را نشان نمی‌دهد، چون فقط بخشی از آن در این تصاویر به نمایش در آمده‌اند.

    او تصاویر به نمایش درآمده را نشان دهنده فقط زیبایی‌های بصری و دیدنی اورامانات دانست و گفت: این در حالی است که علاوه بر آن زیبایی ها انسان ها و رفتارهای شان نیز بخشی از فرهنگ و هنر اورامانات است که فقط با دیدن می توان آنها را درک کرد.

    این کارشناس ایکوموس جهانی منظر فرهنگی را ترکیبی از طبیعت و فرهنگ انسان طبیعت دانست که در دو حوزه میراث ملموس و ناملموس قرار می‌گیرد و افزود: با قرار گرفتن ترکیب کاملی از این دو میراث در کنار یکدیگر، همه این اجزا به صورت جامع هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *