×

بحران احتمالی سد کیلانبر روانسر مهار شد

  • کد نوشته: 22529
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۲
  • 154 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تعریض و عمق بخشی سد کیلانبر روانسر در جهت مدیریت خروجی آب و مهار حادثه احتمالی برای سازه سد طی شبانه روز گذشته خبر داد.
    بحران احتمالی سد کیلانبر روانسر مهار شد
  • به گزارش آوای باینگان، «طمهاسب نجفی» روز شنبه در خصوص رفع بحران احتمالی سد کیلانبر روانسر به خبرنگار ایرنا، گفت: پس از مدیریت و بازدید میدانی استاندار کرمانشاه از حوضچه سوم سد کیلانبر روانسر و دستورات وی، حفر کانال در مجاورت تاج سد با یک تلاش جهادی طی ۶ ساعت به نتیجه رسید و نگرانی ها را از بارش های پیش رو و احتمال حادثه برای سد کاهش داد.

    وی افزود: با هدف کاهش احتمال حادثه برای سازه سد، امروز نیز با حضور میدانی اقدامات لازم برای تعریض و عمق بخشی مناسب به کانال انجام شد تا تخلیه آب سرعت بگیرد و فشار پشت سد به حداقل برسد.

    او توضیح داد: حفر این کانال به این دلیل دارای اهمیت بالایی است که ‌طبق اعلام هواشناسی، با بارش های پیش رو حجم قابل توجهی از آب وارد سد خواهد شد.

    نجفی ادامه داد: این موضوع وقوع حادثه را محتمل کرده بود که با حفر و تعمیق کانال، شرایط به سمت پایداری و ثبات پیش رفته است و اکنون حتی اگر بارندگی و سیلاب های فراتر از انتظار سبب شکست در سد شود، ضرر احتمالی کمتر خواهد بود.

    سد کیلانبر در حدود ۱۲ کیلومتری شهر روانسر قرار دارد و سه حوضچه آن در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارد. ظرفیت این سد پس از بارندگی های پرحجم اخیر پر شده است.
    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *