×

جشنواره بازی‌های بومی، محلی همزمان با همایش بین‌المللی هورامان برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 20447
  • ۳,خرداد ۱۴۰۱
  • 542 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: دبیر اجرایی همایش بین‌المللی هورامان گفت: باتوجه به اینکه بازی‌های بومی محلی یکی از نمادهای اصیل فرهنگی و ظرفیت حایز اهمیت در جذب گردشگران به شمار می‌آید، لذا یکی از بخش‌های نمایشگاه هورامان به جشنواره بازی‌های بومی محلی اختصاص می‌یابد.
    جشنواره بازی‌های بومی، محلی همزمان با همایش بین‌المللی هورامان برگزار می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، دکتر «شیرین زردشتیان» در نشست هم‌اندیشی دبیران همایش «بین‌المللی هورامان، ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» که با مسوولان هیأت‌های ورزشی همگانی و روستایی و بومی و محلی کرمانشاه برگزار شد، افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در بوستان شاهد تدارک دیده شده و همه سعی ما بر این است که با همکاری متولیان ذی ربط به ویژه هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان جشنواره‌ای جذاب، مخاطب پسند و در شأن برگزار کنیم.

    وی روزهای ۲۳ تا ۲۷ تیرماه را بازه زمانی برگزاری نمایشگاه هورامان اعلام کرد و گفت: برگزاری مراسم آیینی در اختتامیه همایش در محوطه باستانی طاق بستان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

    دکتر زردتشیان با اشاره به اهمیت توجه به جاذبه‌های فرهنگی هورامان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده برای این همایش، برپایی نمایشگاه هورامان در قالب ویترینی از داشته‌های فرهنگی اعم از خوراک، پوشاک، صنایع دستی، موسیقی و عکس است.

    دبیر علمی همایش بین المللی هورامان هم در این نشست گفت: همایش بین‌المللی هورامان رویدادی بسیار حایز اهمیت و راهبردی از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

    دکتر «نادر نادری» با اشاره به شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف در همایش افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه همایش صورت گرفته و با هماهنگی و پیگیری فراوانی که تاکنون توسط دست‌اندرکاران همایش انجام شده امیدواریم رویدادی ماندگار رقم بزنیم که توجه ایرانیان و کشورهای جهان به سمت هورامان جلب شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *