×

امام جمعه پاوه:
حضرت محمد (ص) نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است

  • کد نوشته: 19786
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۱
  • 300 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری، گفت: حضرت محمد (ص) نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است و باید در چنین روزی شاد کنیم و شاد باشیم.
    حضرت محمد (ص) نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است
  • به گزارش آوای باینگان، ماموستا ملا قادر قادری ضمن تبریک روز مبعث  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در اواخر ماه رجب هستیم، روز ۲۷ رجب در تاریخ ما اهل سنت مصادف با اسرا و معراج رسول گرامی است و در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز بعثت پیامبر اسلام (ص) است. این مناسبت‌ها هر دو مبارک‌اند.

    امام جمعه پاوه  افزود: حضرت خاتم (ص) می‌فرمایند: «رَجبٌ شَهرُ الله (رجب ماه خداوند است) و شَعبانُ شَهری (و شعبان ماه من است) وَ رَمَضانُ شَهرِ امّتی  و بنده معتقدم کسی که با عشق پیامبر زندگی کند، هر گز دچار مشکل نخواهد شد.

    وی خاطر نشان کرد: پیامبر ما نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است، آیا شایسته نیست که ما در میلاد آن بزرگوار شادی کنیم و شاد باشیم‌ و  چهار روز میلاد، بعثت، هجرت و وفات حضرت محمد(ص) هم مهم است و هم تاثیرگذار است.

    ماموستا قادری تصریح کرد: آئین اسلام و پاسداری از آن برعهده پیامبر اسلام بود که پس از آن به‌دست محبان و جانشینان آن و امروز هم حفظ و ترویج آن برعهده ما مسلمانان است و ما هم حق داریم که از این دین پیروی کنیم.

    امام جمعه پاوه اظهار کرد: بیست هفتم رجب روز رفتن پیامبر اکرم (ص) به بیت المقدس و از آن جا معراج به آسمان ها و دیدن عالم ملکوت است.

    با مبعوث شدن پیامبراکرم(ص) عدالت در همه جا گسترده شد، زنان که در دوره جاهلیت پیش از اسلام مورد ظلم واقع می شدند، پس از اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردارشدند.

    منبع: شبستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *