×

دست‌نوشته‌های ‌امام جمعه پاوه در قالب کتاب «حج‌نامه» منتشر شد

  • کد نوشته: 21202
  • ۲۲,شهریور ۱۴۰۱
  • 196 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مجموعه دست‌نوشته‌های ‌ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه در سـفر سال ۹۷ به حج، در قالب کتابی به نام «حج‌نامه» منتشر و روانه بازار نشر شد.
    دست‌نوشته‌های ‌امام جمعه پاوه در قالب کتاب «حج‌نامه» منتشر شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، کتاب حج نامه مشتمل بر ۲ بخش یادداشت های روزانه حاج ماموستا مُلا قادر قادری و نکاتی در خصوص احکام و آداب حج ، فضائل مدینه منوره و زیارت مسجد النبی است.

    این کتاب در ۱۵۹ صفحه، توسط مصلح قادری گردآوری و تدوین و از سوی حوزه هنری استان کردستان و انتشارات پرهیب چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

    ماموستا قادری در مقدمه کتاب حج نامه آورده است: « خداوند توفیق داد در مدّتِ ۳۰ روزی که در حرمین حضور داشتم، هر روز یک مطلب را تهیه و انتشار می‌دادیم و به نامِ حج‌نامه و دست‌نوشته‌های روزانه، به دستِ دوستان و علاقه‌مندان می‌رسید.»

    پیش از این مجموعه سخنرانی‌های ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه در کتابی با عنوان “داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام” چاپ و روانه بازار نشر شد.

    این کتاب مشتمل بر گفتارهایی از ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه در خصوص آثار منفی تندروی در دین است که توسط «مصلح قادری» در ۲۳۴ صفحه تدوین و گردآوری شده است.

    ماموستا مُلا «قادر قادری» در سال ۱۳۵۹ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به درخواست اهالی پاوه به ‌عنوان امام جمعه پاوه منصوب شد و در ۲۳ خرداد سال ۱۳۵۹ اولین نماز جمعه را در مسجد «سابقی» پاوه با حضور گسترده مردم و روحانیون اقامه کرد.

    وی همواره به عنوان یک چهره‌های برجسته استان و کشور مطرح بوده و فعالیت های تبلیغی وی به آن سوی مرزها رسیده و از چهره های بارز در اهداف وحدت و اتحاد اسلامی جمهوری اسلامی در همایش ها و کنگره های داخلی و خارجی بشمار می‌رود.

    وی دانشنامه دکترای خود را با درجه عالی کسب کرده و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور است.

    شهرستان پاوه همواره مورد توجه بزرگان نظام بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون شخصیت ها و مقامات کشوری سفر به پاوه را در اولویت قرار می دهند و در سال ۹۰ مقام معظم رهبری پاوه را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب کردند.

    «مصلح قادری» نگارنده این کتاب نیز مسئول ستاد نماز جمعه پاوه و مدیر مسئول کانون فرهنگی، هنری مولوی مسجد قبای این شهرستان است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *