×

رقابت بیش از ۶ هزار داوطلب کنکور در منطقه اورامانات

  • کد نوشته: 17144
  • ۹,تیر ۱۴۰۰
  • 230 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با سراسر کشور از روز چهاشنبه در چهار شهرستان منطقه اورامانات آغاز شد و ۶ هزار و ۳۶۸ داوطلب در این شهرستان‌ها با هم رقابت خواهند کرد.
    رقابت بیش از ۶ هزار داوطلب کنکور در منطقه اورامانات
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، فرآیند پنجاه و یکمین کنکور سراسری دانشگاه‌ها و رقابتی نفسگیر و سرنوشت‌ساز از امروز چهارشنبه آغاز شده و همه نگاه ها به این سمت معطوف شده است.

    در منطقه اورمانات نیز همه همچون سایر مناطق کشور، تمام تمهیدات لازم فراهم شده تا بزرگترین و حساس ترین ماراتن علمی کشور بدون حاشیه و دغدغه برای داوطلبین و خانواده‌های آنان برگزار شود.

    ۲ هزار و ۶۴۱ داوطلب در جوانرود رقابت می کنند

    نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۰شهرستان جوانرود گفت: در مجموع ۲ هزار و ۶۴۱ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۰ در این شهرستان با هم رقابت می کنند که یک هزار و ۲۷۸ دواطلب آن مرد و یک هزار و ۱۸۲ دواطلب آنها زن هستند.

    کیومرت عظیمی افزود: ۱۱۵ داوطلب در رشته هنر، ۵۵۴ داوطلب در رشته انسانی ، ۴۱ داوطلب در رشته ریاضی، هزار و ۵۰۴ داوطلب در رشته تجربی و  ۲۴۷ داوطلب در رشته زبان، از چهارشنبه ۹ تیرماه  با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

    معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان جوانرود تصریح کرد: در این آزمون دانشگاه پیام نور و اداره ورزش و جوانان با اختصاص فضا برای حوزه‌های آزمون با آموزش و پرورش همکاری دارند و در مجموع ۱۸ حوزه‌ی آزمون برای برگزاری کنکور در جوانرود تعیین شده است.

    ۵۳ درصد داوطلبان کنکور در پاوه زن هستند

    مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز با بیان اینکه ۵۳ درصد دواطلبان کنکور در پاوه را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل می دهند گفت: در مجموع ۹۴۴ زن و ۸۱۲ نفر مرد در پنج گروه آزمایشی هنر، ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان خارجه با هم به رقابت می پردازند.

    «سعدی فتاحی» اضافه کرد: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ که از روزهای ۹ تیر تا ۱۲ تیر برگزار می شود ، یک هزار و ۷۵۶ داوطلب پاوه ای شرکت خواهند کرد.

    وی ادمه داد: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۱۷ حوزه آزمون سراسری در نظر گرفته شده و حدود ۴۵۰ نفر کار اجرای کنکور را در بخش های مختلف بر عهده دارند.

    مدیر آموزش و پرورش پاوه تاکید کرد: داوطلبان حتما از ماسک استفاده کنند و اطمینان داشته باشند شیوه نامه های بهداشتی در آزمون های کنکور در شهرستان پاوه رعایت می شود.

    کنکور روانسر در ۱۳ حوزه برگزار می‌شود

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر نیز گفت: جهت حفظ سلامت داوطلبان و رعایت شیوه نامه های بهدشاتی آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ۱۳ حوزه در این شهرستان برگزار می شود.

    «کامران حسین‌زاده» با بیان کنکور سراسری ١۴٠٠ در شهرستان روانسر با حضور یک هزار و ۲۰ داوطلب برگزار می شود، ادامه داد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۴۱ شرکت کننده و گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۲۸ شرکت کننده بیشترین و کمترین دواطلب را دارد.

    وی اضافه کرد: در گروه آزمایشی هنر ۵١ داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۸۹ داوطلب و گروه آزمایشی زبان های خارجی ۱۱۱ داوطلب با هم رقابت می کنند.

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر اظهار داشت: تمام تمهیدات مربوط به برگزاری کنکور ١۴٠٠ در سطح شهرستان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی فراهم شده و این مدیریت آمادە برگزاری هر چه بهتر کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

    بیشترین داوطلب ثلاث باباجانی در رشته علوم انسانی است

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در کنکور امسال ۹۵۱ داوطلب در شهرستان ثلاث باباجانی به رقابت می‌پردازند که گروه آزمایشی علوم انسانی  با۴۴۲ دواطلب  بیشترین رقابت کننده را دارد.

    «رئوف محمدی» افزود: در ثلاث باباجانی رشته هنر ۳۴ داوطلب ، رشته ریاضی و فیزیک هشت داوطلب، رشته علوم تجربی ۳۸۴ داوطلب و رشته زبان‌های‌خارجه ۸۳ داوطلب دارد.

    وی با بیان اینکه هفت حوزه آزمون در این شهرستان برای برگزاری کنکور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید از اولویت های مهم برگزاری کنکور امسال است.

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: با وجود دانش آموزان مستعد و پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد با همکاری و همدلی سایر بخش ها  برنامه ریزی جامع و کاملی صورت گرفته تا زمینه موفقیت بیشتر دانش آموزان فراهم شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *