×

سردار رستمی به عنوان محیط‌ بان نمونه استانی معرفی شد

  • کد نوشته: 13745
  • ۱۳۹۸-۰۴-۲۴
  • 2190 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط بان و تجلیل از محیط بانان برتر کشور، سردار رستمی محیط بان منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل بخش باینگان، به عنوان محیط‌ بان نمونه استانی معرفی شد.
    سردار رستمی به عنوان محیط‌ بان نمونه استانی معرفی شد
  • به گزارش آوای باینگان مراسم بزرگداشت روز ملی محیط بان و تجلیل از محیط بانان برتر کشور با حضور کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست با میزبانی محیط زیست استان یزد و در شهر میبد برگزار شد.

    عیسی کلانتری در مراسم بزرگداشت روز ملی محیط‌بانان که با حضور محیط‌ بانان کشور در میبد یزد برگزار شد، محیط بانان را حافظ مواد ژنتیکی به عنوان میراث نسل آینده خواند و تصریح کرد: محیط زیست موظف به حفظ حقوق نسل آینده است و بخش عمده این وظایف به همت محیط‌بانان تحقق می‌یابد.

    وی با اشاره به فعالیت سه هزار محیط‌ بان در کشورمان، افزود: مقرر شده سالانه ۳۰۰ نفر به محیط‌ بانان کشورمان اضافه شوند که با توجه بازنشستگی‌ تعدادی از آنها، تعدادشان تا ۱۰ سال آینده به پنج هزار نفر خواهد رسید.

    معاون رییس جمهور با بیان این که هر محیط‌ بان موظف به حفاظت از ۳۳ هزار هکتار مراتع است، گفت: با توجه به این حجم بالا باید برای فرهنگ‌‌سازی عمومی جهت حفاظت از محیط زیست اقدام کرد و از محیط‌بانان به عنوان معلمان فرهنگی محیط زیست در این زمینه الگوبرداری کرد.

    وی  با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه حمایت از محیط بانان، از این قشر به عنوان مظهر حفظ محیط زیست یاد کرد و گفت: محیط‌بانان به عنوان سفیران فرهنگی محیط زیست باید الگوی جامعه باشند.

    در این مراسم که در میبد استان یزد برگزار شد ۲ نفر از محیط‌ بانان استان کرمانشاه به‌ عنوان محیط‌ بان نمونه کشوری و محیط‌ بان نمونه استانی به ترتیب با نام های یارولی محمودی به عنوان محیط بان نمونه کشوری (محیط بان اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب) و سردار رستمی محیط بان نمونه استانی (محیط بان منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل بخش باینگان) معرفی شدند.

    محیط‌بانان، حفاظت از ۱۱ درصد از عرصه‌های طبیعی کشور را بر عهده دارند، در کشور ۲۸ پارک ملی، ۳۵ اثر طبیعی ملی، ۴۳ پناهگاه حیات‌وحش و ۱۷۲ منطقه حفاظت شده وجود دارد، در مجموع ۲۷۸ منطقه تحت مدیریت سازمان محیط‌ زیست قرار دارد که جزو مناطق چهارگانه به حساب می‌آیند و بر اساس قانون باید از آنها محافظت شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *