×

شهرستان پاوه در زمینه آموزش و مهارت‌آموزی نیاز به حمایت و تقویت دارد

  • کد نوشته: 21225
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۴
  • 155 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار پاوه با اعلام اینکه این شهرستان در زمینه آموزش و مهارت آموزی نیاز به تقویت و کار جهادی دارد، گفت: باید مردم را نیز برای مهارت‌آموزی در زمینه‌های مختلف نیز تشویق کنیم.
    شهرستان پاوه در زمینه آموزش و مهارت‌آموزی نیاز به حمایت و تقویت دارد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ «اردشیر رستمی» عصر چهارشنبه در نشست شورای مهارت شهرستان پاوه با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری پاوه، افزود: امروز هرکاری که بخواهیم انجام دهیم اگر پیوست آموزش نداشته باشد در مسیر اصلی خودش قرار نمی‌گیرد.

    وی گفت: اقدامات خوبی در شهرستان پاوه در زمینه آموزش انجام شده است اما به تناسب وضعیت شهرستان باید آموزش های ما به روز باشد و باید از همه اهرم ها برای توانمدسازی صاحبان حِرف و مشاغل استفاده نماییم. 

    فرماندار پاوه در ادامه گفت: در گذشته آموزش های ما در بازار توجیهی نداشت و کاربردی نبود اما امروز باید آموزش های ما به سمت اشتغال برود و پیوند صحیح و درست بین آموزش و اشتغال ایجاد نماییم.

    رستمی افزود: آموزش ها در سطح شهرستان هم از بُعد کیفی و هم کمی باید به سطحی برسد که اثر بخشی آن در شهرستان ملموس و در ارتقا مهارت ها موثر باشد.  

    وی اظهار کرد: اقدامات ما در شهرستان باید طوری باشد که مردم به طرف آموزش سوق داده شوند و مردم اگر از آموزش فرار کنند ضرر آن به جامعه بر می گردد. 

    فرماندار پاوه در ادامه گفت: با آموزش اصولی می‌توانیم زمینه های اشتغال پایدار را فراهم نماییم و یکی از شاخصه های جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در همین آموزش مهارت ها می‌توان خلاصه کرد.

    رستمی همچنین در ادامه افزود: متصدیان گردشگری را با آموزش های درست برای رفتار حرفه ای با گردشگران آموزش دهیم تا شاهد جذب بیشتر گردشگران و توسعه گردشگری باشیم.

    وی همچنین از مدیر آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پاوه به دلیل تلاش در زمینه آموزش و مهارت افزایی متقاضیان کسب و کار تشکر کرد.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: باید استعدادهای موجود در منطقه را تبدیل به دانش، علم و مهارت نموده و مهارت کسب شده را تبدیل به ثروت نمائیم.

    «عزیز نوری» پیشنهاد کرد آموزش های صنایع دستی در سطح شهرستان را در حوزه استاد شاگردی برده و از تجربیات این اساتید جهت کسب مهارت، مهارت جویان و اخذ مدرک اقدام شود.

    وی همچنین گفت: آموزش در حوزه محیط کار واقعی را با همکاری اتاق اصناف و سایر ارگان های مربوطه تقویت نموده و برای اساتید در این حوزه  کارت شناسایی تهیه می شود.

    این مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش در بخش خصوصی تقویت باید شود و رشته های نو حاوی بازار کار نیاز سنجی گردد، افزود: جهت تامین و جذب اعتبار در بخش خصوصی باید اقدام گردد و تامین اجتماعی سعی نمایید همکاران در بخش خصوصی را بیمه کند.

    نوری همچنین گفت: اتاق اصناف اساتید توانمند و دارای توانایی آموزش را به فنی و حرفه ای معرفی نماید و در راستای شعار هر دانش آموز یک مهارت دانش آموزان سطح شهرستان را به کسب مهارت تشویق کنید.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *