×

سابق حسینی
شهر شاهو از معبر تا مقصد گردشگری

  • کد نوشته: 19266
  • ۱۴۰۰-۱۰-۱۸
  • 1088 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شهر شاهو در مسیر کریدور گردشگری هورامان قرار گرفته ولی با وجود همه پتانسیل ها و ظرفیت ها هنوز به عنوان یک معبر برای تردد گردشگران محسوب می شود. سابق حسینی شهردار این شهر در یادداشتی به تشریح برخی برنامه ها و راهکارها برای تبدیل شاهو به یک مقصد گردشگری پرداخته است.
    شهر شاهو از معبر تا مقصد گردشگری
  • پایگاه خبری آوای باینگان – شاهو نام پاک و زیبائیست که برآمده از گنجینه هزار رنگ هورامان است نامی که یادآور مردمانی اصیل و کوه هایی سر به فلک کشیده و جاذبه ها و فرهنگ ناب این منطقه زرخیز از کشور ایران است. 

    وقتی از شاهو سخن به میان می آید در ابتدا یادآور سلسله کوه هایی است که زیبایی بی بدیلش نگاه هر بیننده ای را مجذوب و شیفته خویش می نماید و سپس نام شهریست که به سبب داشته های فراوانش می تواند مرکز ثقلی باشد برای هورامان.

    بدرستی که نام شاهو زیبنده این شهر زیباست و سزاوار است که هزاران درود تقدیم عزیزانی شود که نامی بدین پرآوازی را برای طبیعت شهر، شاهو برگزیده اند.

    شهر شاهو بالقوه مستعد موفقیت های فراونی است که به فضل خداوند مهربان و همت مردمان شریفش در آینده ای نه چندان دور برای آن رقم خواهد خورد و تحسین همگان را بر خواهد انگیخت.

    امروز این شهر به عنوان معبری برای تردد گردشگران منطقه هورامان محسوب می شود ولی هنوز اقتصاد شهر از این آمد و رفت منتفع نگردیده که لازم است با مشارکت حداکثری اهالی گرانقدر رویکرد شهر را از معبر گردشگری به مقصد گردشگران متمایل و از ره آورد صنعت گردشگری به تقویت زیرساخت های اساسی آن بپردازیم.

    برای این مهم نیاز به همراهی همگان و گفتمان سازی و رویدادسازی بیشتر گردشگری داریم تا بتوانیم با هم به استقبال درآمدی پایدار برویم.

    توت فرنگی بهانه بسیار خوبی برای پایه گذاری یک رویداد ارزشمند است که از هم اکنون لازمست برای فصل برداشت آن برنامه ریزی نموده تا بتوانیم با آئین و مراسمی مناسب و در شان شاهو به معرفی بیشتر ظرفیت ها بپردازیم.

    معبر بودن را نمی پسندیم و تمام تلاش خویش را برای مقصد بودنش می نماییم. آمده ایم تا کاری کنیم که بماند نه آنکه بمانیم.

    سابق حسینی/ شهردار شهر شاهو

    نویسنده: سابق حسینی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *