×

آرمان فیضی
عقلانیت سیاسی نماینده، نقطه قوتی امیدبخش برای اورامانات

  • کد نوشته: 14968
  • ۶,مرداد ۱۳۹۹
  • 962 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: آیا اگر نماینده ای مانند نماینده ی اورامانات، تعامل مناسبی با دولت نداشته باشد، می تواند یک تنه منطقه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق دهد؟!
    عقلانیت سیاسی نماینده، نقطه قوتی امیدبخش برای اورامانات
  • پایگاه خبری آوای باینگان؛ کم تر از دو ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته است و در همین مدت کوتاه، مجلس فراز و فرودهایی را تجربه کرده است و اگرچه برای قضاوت نمایندگان بسیار زود است اما در همین مدت اندک، بسیاری از نمایندگان تا حدودی تفکرات خود را رو کرده و مسیر خود را مشخص کرده اند.

    چند مدت پیش بحث طرح سوال از رئیس جمهور و سپس استیضاح ایشان در مجلس مطرح شد و جمعی از نمایندگان نیز این طرحها را امضا کردند، که در این میان مشخص شد از بین نمایندگان استان کرمانشاه، تنها نماینده ی اورامانات طرح سوال از رییس جمهور را امضا نکرده است که البته در ابتدای امر، انتقاداتی روانه ی نماینده اورامانات به دلیل امضا نکردن این طرح شد، اما بعد از چند روز می توان گفت ورق به نفع ایشان برگشت که به آن خواهیم پرداخت.

    ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که نماینده ی اورامانات از زمان تبلیغات انتخاباتی تا به حال خود را مستقل معرفی کرده است و خود را وابسته به هیچ جناحی نمی داند (هرچند بعضی از رسانه ها،ایشان را به جناح هایی منتسب کرده اند اما خود ایشان هرگز صراحتاً تایید نکرده اند)،از این رو نماینده ای که خود را مستقل می داند و صرفا برای خدمت به مردم محروم و مرزنشینش قدم به مجلس گذاشته است، چه دلیلی دارد که وارد بازی های سیاسی و به قول معروف جنگ زرگری جناح های سیاسی شده و بازیچه ی نمایندگان کلانشهرهایی مانند تهران،اصفهان،مشهد و…شود؟!

    چرا باید نماینده ی اورامانات از همین الان بر طبل مخالفت با دولت بکوبد و به جای منافع مردم، منافع جناح های سیاسی را در اولویت قرار دهد؟!

    آیا اگر نماینده ای مانند نماینده ی اورامانات، تعامل مناسبی با دولت نداشته باشد، می تواند یک تنه منطقه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق دهد؟!

    اگر به گذشته برگردیم متوجه خواهیم شد که مخالفت شدید نمایندگان گذشته ی ما با دولت ها،در نهایت دستاورد چندانی برای ما نداشته است و از این رو شاید بهتر است این دوره، روی دیگر سکه را ببینیم و به دور از هیجانات، عقلانیت سیاسی را به کار گرفته و راه تعامل با دولت را برگزینیم بلکه از رهگذر این تعامل، دستاورد مناسبی نیز برای مردم و منطقه حاصل شود.

    به این دلایلی که در بالا عرض شد، به نظر می رسد که در این قضیه نماینده ی اورامانات، هوشمندانه و عقلانی برخورد کرد و با امضا نکردن این طرح ها، عقلانیت سیاسی خود را بیش از پیش اثبات کرد.

    البته ذکر این نکته ضروری است که امضا نکردن این طرح ها به معنی منتقد نبودن از دولت نیست و می توان گفت در این شرایط بغرنج کشور، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از دولت انتقاد نداشته باشد، اما باید بدانیم چاره کار و راه حل مشکلات، صرفا کشاندن رئیس جمهور و احیانا استیضاح او نیست، کما اینکه رهبری نظام نیز در چند روز گذشته در دیدار با نمایندگان مجلس به نوعی از دولت حمایت کرد و از مجلسیان هم خواست تا آخرین روز دولت، دولت را همراهی کرده و باهم به فکر حل مشکلات مردم باشند که در نهایت بعد از صحبت های ایشان، بسیاری از نمایندگان امضاهای خود را از طرح های سوال و استیضاح رئیس جمهور پس گرفتند.

    در مجلس گذشته رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر شد و اتفاقا نمایندگان از پاسخ های ایشان قانع نشدند، اما در نهایت پس از این طرح سوال نیز اتفاق مثبتی در اوضاع کشور رخ نداد و اوضاع بدتر نیز شد.

    پس به نظر می رسد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اگر واقعا در جهت خدمت به مردم قدم در عرصه گذاشته اند، به جای مطرح کردن چنین طرح هایی که تجربه نشان داده است نتیجه ای ندارد و صرفا وقت مجلس و دولت گرفته می شود، رو به مطرح کردن و تصویب طرح هایی بیاورند که دردی از دردهای مردم را کم کند و با تصویب قوانین مثبت و تاثیرگذار، دولت را در مسیر کاستن از مشکلات کشور، خصوصا مشکلات اقتصادی یاری نمایند.

    امید می رود جناب آقای دکتر لهونی، نماینده مردم شریف اورامانات، تا پایان وکالتشان همین طور عقلانی و به دور از احساسات و هیجانات تصمیم گیری نمایند که ان شاءالله در نهایت این عقلانیت سیاسی، منطقه ی مستعد اورامانات را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد./

    یادداشت: آرمان فیضی

    نویسنده: آرمان فیضی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *