×

فرماندار پاوه:
فرهنگ اصیل و غنی هورامان هر گردشگری را مبهوت می کند

  • کد نوشته: 20807
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۶
  • 412 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: اردشیر رستمی تاکید کرد: غنای فرهنگی بی نظیر اورامانات نه تنها ساکنان منطقه را از اثرات منفی صنعت گردشگری مدرن مصون نگه داشته، بلکه توان و ظرفیت اثرگذاری مثبت بر فرهنگ گردشگرانی که به منطقه می آیند را هم به آن ها بخشیده است.
    فرهنگ اصیل و غنی هورامان هر گردشگری را مبهوت می کند
  • به گزارش آوای باینگان، فرماندار پاوه در حاشیه همایش بین المللی “هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار” که با حضور چهره های برجسته فرهنگی و دانشگاهی ایران، اقلیم کردستان و کشورهای خارجی و به میزبانی دانشگاه رازی و با همکاری پایگاه جهانی منظر فرهنگی اورامانات برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: این همایش بین المللی در استان کرمانشاه در راستای رویداد مهم ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات برگزار شد.

    وی افزود: امیدواریم برآیند این همایش بزرگ بتواند بستری مناسب باشد برای شناسایی و معرفی قابلیت های فرهنگی مردم اصیل و نجیب اورامانات که ریشه ای عمیق در تاریخ کهن دارند.

    رستمی ادامه داد: همچنین امیدواریم این همایش بتواند کارکرد مثبتی در راستای معطوف کردن نگاه‌ها به موضوع ضرورت تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان پاوه و هم چنین توسعه فرهنگی و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه، داشته باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش بر نقش بسیار پررنگ اصالت‌های فرهنگی منطقه بر روند ثبت جهانی هورامان تاکید کرد و گفت: مردم هورامان دارای اصالت های فرهنگی بسیار ممتازی هستند و این اصالت و نجابت در رفتار، گفتار، کردار، پوشاک و معماری منطقه به زیبایی هر چه تمام تر، جلوه گر شده است.

    فرماندار پاوه تاکید کرد: این غنای فرهنگی بی نظیر نه تنها ساکنان منطقه اورامانات را از اثرات منفی صنعت گردشگری مدرن مصون نگه داشته بلکه توان و ظرفیت اثرگذاری مثبت بر گردشگرانی که به منطقه می آیند را هم به آن ها بخشیده است.

    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *