×

لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی مرزنشینان به کجا رسید؟

  • کد نوشته: 22702
  • ۹,اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 236 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بهبود وضعیت زندگی مرزنشینان بی تردید کسی حاضر به تحمل مشقت و سختی کولبری نیست در شرایط فعلی جوانان مرزنشین از سر ناچاری به کولبری روی می‌آورند که نباید با آنها برخورد قهری صورت پذیرد.
    لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی مرزنشینان به کجا رسید؟
  • به گزارش آوای باینگان، آرش زره تن لهونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و نقش آن در بهبود زندگی کولبران، گفت: در روزهای نخست بهمن ماه سال گذشته دو فوریت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی برای ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و نقش آن در بهبود زندگی کولبران تصویب شد؛ بررسی کارشناسی بر روی لایحه مذکور صورت پذیرفته است و در حال حاضر در انتظار رسیدگی آن در صحن علنی هستیم.

    نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باجانی در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه مذکور در دو مرحله با جزئیات به کمیسیونهای تخصصی در حال بررسی است، امیدوارم هرچه سریعتر در صحن علنی رسیدگی شود.

    وی در ادامه با اشاره اهداف پیش بینی شده و تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، گفت: اجرایی شدن این لایحه به منظور تعطیلی کولبری نیست، بلکه بنیه اقتصادی و معیشتی مردم را تقویت می‌کند. اگر شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند بی تردید کسی به دنبال چنین مشاغلی برای تامین معاش خود نخواهد بود.

    هدف لایحه ساماندهی تجارت مرزی بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان بوده است

    زره تن لهونی تصریح کرد: هدف از آوردن این لایحه به مجلس بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان بوده است؛ در صورت بهبود وضعیت زندگی مرزنشینان بی تردید کسی حاضر به تحمل مشقت و سختی کولبری نیست در شرایط فعلی جوانان مرزنشین از سر ناچاری به کولبری روی می‌آورند که نباید با آنها برخورد قهری صورت پذیرد.

    طرح حمایت از کولبران با همراهی دولت تنظیم شد

    نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در اسفند ماه سال ۹۹ طرحی برای حمایت از کولبران با همراهی دولت تنظیم شد که امروز در قالب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان به مجلس ارسال شده است، این لایحه کار مشترک دولت و مجلس در طی  2 سال اخیر بوده که  احتمالا تغییراتی در کمیسیون اقتصادی بر روی آن اعمال خواهد شد امیدوارم هر چه سریع تر تغییرات اعمال شود و به صحن مجلس ارائه تا در دستور کار قرار گیرد.

    لهونی با تاکید به اینکه رونق بازارچه‌های مرزی در لایحه حمایت از کولبران با همراهی دولت پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی در لایحه مذکور باید به صورت کلی مورد توجه قرار بگیرند؛ براساس این لایحه تا حجم ده درصد واردات رسمی کشور کالاها بدون پرداخت عوارض گمرکی و بدون ممانعت به شهرستان های مرزی وارد شده که به عنوان کالای همراه مسافر به سایر مناطق کشور می توانند ارسال شوند

    منبع: خانه ملت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *