×

ماهی سالمون تولیدی پاوه، راهی روسیه می شود

  • کد نوشته: 22862
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۶
  • 188 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: با توجه به پتانسيل هاي منطقه پاوه در توليد ماهي سالمون ، در آينده اي نزديك صادرات آن به كشور روسيه كليد خواهد خورد.
    ماهی سالمون تولیدی پاوه، راهی روسیه می شود
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در ادامه سفر به استان کرمانشاه، روز پنج شنبه پنجم خردادماه سال جاری به همراه فرماندار پاوه و مدیرکل شیلات کرمانشاه و هیأت همراه از پروژه پرورش ماهی دلشاد فرجی بازدید کردند. 

    این مزرعه به عنوان یک مجتمع شناخته شده ، ظرفیت تولیدچندین میلیون تن ماهی و تکثیر ۲۵۰  تن ماهی سردآبی را داشته و در سال ۱۴۰۱ نیز موفق به تولید تخم تریپلوئید بچه ماهی شده است.

    لازم به ذکر است این مزرعه که برای تولید ماهی سالمون در حال فعالیت بوده و در آینده ای نزدیک به جمع صادرکنندگان محصول به کشور روسیه خواهد پیوست.

    این مجتمع در سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از مزارع تکثیر و پرورش نمونه در کشور شناخته شد و از پتانسیل هایی چون دسترسی به آب رودخانه هانی کوان پاوه که یکی از تمیزترین و شفاف ترین آبهای استان کرمانشاه است، برخوردار است.

    همچنین تولیدات این مزرعه در حد ارگانیک بوده، چون آب مورد استفاده هیچ گونه آلودگی نداشته و این مزرعه سرچشمه ای برای تولید بیش از ۱۰۰۰ تن محصول شیلاتی است.

    این مزرعه با استفاده از هزینه شخصی و اعتبارات تسهیلات بانکی از صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده و برای ۳۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

    گفتنی است هزینه احداثی این مجتمع بالغ بر  20 میلیارد تومان بوده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *