×

مسلمانان با دنیای مترقی فاصله زیادی دارند

  • کد نوشته: 11713
  • ۱۳۹۵-۰۸-۱۸
  • 1115 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه، مشکلات امروز جهان اسلام را فاصله گرفتن مسلمانان از علم و دانش عنوان کرد و گفت: ما با دنیای مترقی و قدرتمندی که قرآن به آن تأکید کرده خیلی فاصله داریم.

    مسلمانان با دنیای مترقی فاصله زیادی دارند
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز سه شنبه در مراسم نکوداشت راه یافتگان کنکور سراسری پاوه که در سرسرای امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه امت اسلامی بیشترین وسعت جغرافیایی وغنی ترین منابع و ذخایر انرژی جهان را در اختیار دارد، افزود: اما بیشترین مشکلات و مصیبت ها همچون جنگ و تخریب، کشتار و خونریزی و تفرقه متوجه مسلمانان است.
    وی با مقایسه دو کشور امریکا و انگلیس با کشورهای جهان اسلام به لحاظ جمعیت گفت: کل جمعیت این دو کشور یک سوم جمعیت جهان اسلام نیست اما با گذشت ۱۱۹ سال از جایزه نوبل تاکنون امریکاییها در بخش پزشکی ۱۸۱ بار و در شیمی ۴۵ بار این جایزه را به خود اختصاص داده اند.
    ماموستا قادری افزود: همچنین انگلیسی ها در پزشکی ۶ بار، در شیمی ۳۰ بار و در فیزیک ۲۵ بار این جایزه را برده اند اما کل جهان اسلام در این ۱۱۹ سال فقط دو بار موفق به کسب این جایزه شده اند.
    امام جمعه پاوه خاطرنشان کرد: اگر ما مسلمانان خود را مجهز به سلاح علم کنیم همه دانش ها و فنون را با هم صاحب می شویم، کاستی و مشکلات برطرف می شود لذا باید بکوشیم و سنگرهای علم را یکی پس از دیگری تسخیر نماییم و این راه برون رفت جهان اسلام از تنگناهای موجود می باشد.
    وی ضمن قدردانی از افتخارآفرینی دانش آموزان گفت: ما نیازمند برداشتن گام های بزرگتر و بیشتر در این راه هستیم و خواهش من از دانش آموزان، والدین آنها، دبیران و معلمان زحمت کش و مسوولان خدوم این است که با تلاش و خدمت و حمایت زمینه موفقیت هر چه بیشتر دانش آموزان را در راستای ارتقای جایگاه علم و دانش فراهم کنند.
    در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش پاوه با قدردانی از افتخارآفرینی دانش آموزان این شهرستان در عرصه علمی کشور گفت: برای کسب قله‌های علم و دانش، انگیزه بالا و تلاش مستمر بهترین و نزدیک‌ ترین راه است.
    مختار برزگرد فر، با بیان اینکه در کنکور سال گذشته یک هزار و ۴۰۳ داوطلب از پاوه در کنکور شرکت کردند، هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از ۵۷ دانش آموز شهرستان که موفق به کسب رتبه های زیر ۱۰ هزار شده بودند و ایجاد انگیزه برای دانش آموزان پیش دانشگاهی که در کنکور سال آینده شرکت خواهند کرد، عنوان کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *