×

امام جمعه پاوه:
هوشیاری و زمانه‌شناسی ضرورت کار خبرنگاران است

  • کد نوشته: 20924
  • ۱۴,مرداد ۱۴۰۱
  • 182 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه با بیان اینکه خبرنگاران باید حیثیت و امنیت جامعه را مورد هدف قرار ندهند، گفت: هوشیاری و زمانه‌شناسی از ضرورت‌های کار خبرنگاران است.
    هوشیاری و زمانه‌شناسی ضرورت کار خبرنگاران است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ موستا مُلا «قادر قادری» عصر پنجشنبه در نشست تجلیل از فعالان رسانه ای شهرستان پاوه افزود: رسانه‌ها نباید به بهانه افزایش اعضا و دیده شدن، هر مطلبی را منتشر کنند بلکه باید مسیر اعتدال را در پیش بگیرند تا ماندگار شوند.

    وی تصریح کرد: رسانه ها امروز نقش تعیین کننده‌ای دارند و در بسیاری از امورات حرف اول را می‌زنند و در هدایت جامعه تأثیر گذارند.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: رسانه‌ها امروز به سه گروه تقسیم می‌شوند که یا در خدمت زر و زور و تزویر هستند یا به دنبال شایعه و انحرافات هستند و یا در خدمت ملت، وطن و مردم هستند.

    ماموستا قادری اضافه کرد: در چند مدت اخیر رسانه‌های خارجی در حوزه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر جو رسانه‌ای سنگینی راه انداخته‌اند. 

    وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج ضد ارزشها و انحراف جوانان هستند که باید رسانه ها هوشیار باشند اظهار داشت: استفاده رایگان از فضای مجازی و نرم افزارهای خارجی در آینده تبعات سنگینی دارد که در ۵۰سال آینده ماهیت و اثرات آن روشن می شود.

    وی بیان کرد: انتظار جامعه از رسانه‌ها این است که هر آنچه واقعی است و روی داده رسانه‌ای شود.

    امام جمعه پاوه با بیان اینکه رسانه مسلمانان منبر مساجد است و قدیمی ترین وسیله انتقال اخبار منبر بوده است اضافه کرد: این رسانه اسلامی ۱۴۴۴ سال قدمت و سابقه دارد و از دیگر رسانه‌ها مانند رادیو و روزنامه قدیمی‌تر است.

    ماموستا قادری گفت: رسانه ۲ وجه مثبت و منفی دارد که با رصد فضای مجازی یا در حال دفاع از دین و بازتاب عمران و آبادانی هستند و یا از سوی دیگر شاهد ترویج اهانت و بی بند و باری در رسانه ها هستیم که در واقع انسان بصیری می‌خواهد که راه درست را تشخیص دهند.

    وی ادامه داد: مسجد جامع پاوه یک رسانه قدرتمند است و به جرات می توان گفت: بزرگترین رسانه در مناطق کردنشین و غرب کشور است چرا که با بررسی های صورت گرفته هر هفته حدود ۱۲۰ هزار نفر مطالب نماز جمعه پاوه را در منطقه و سراسر کشور رصد می‌کنند.

    امام جمعه پاوه اظهار داشت: همکاری رسانه‌ها در شهرستان برای انتشار اخبار و رویدادهای شهرستان ستودنی است.
    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *