×

سابق حسینی
پاوه؛ شهری برای خلاقیت های گردشگری

  • کد نوشته: 16925
  • ۱۷,خرداد ۱۴۰۰
  • 2052 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ویژگی ساخت پاوه در دامنه کوهستان، منظری از شهر پلکانی را به ذهن متبادر می نماید که به نحو زیبائی منحصر به فرد بوده و در ضمن آن راه های ارتباطی فراوانی را نیز به وسیله پله های سنگی ایجاد نموده که می تواند برای شهر گردی فضایی همراه باتنوع، اقتصاد، ورزش و تفریح ایجاد نماید.
    پاوه؛ شهری برای خلاقیت های گردشگری
  • شهر پاوه سرشار از فرصت های متعدد برای خلق موقعیت های پیشرفت و توسعه است و یکی از آنها میتواند پله نوردی باشد. ویژگی ساخت شهر در دامنه کوهستان، منظری از شهر پلکانی را به ذهن متبادر می نماید که به نحو زیبائی منحصربه فرد بوده و در ضمن آن راه های ارتباطی فراوانی را نیز به وسیله پله های سنگی ایجاد نموده که می تواند برای شهر گردی فضائی همراه باتنوع، اقتصاد، ورزش و تفریح ایجاد نماید. اما چگونه؟

    معمولا ما به داشته هایمان چندان توجهی نمی نمائیم و بیشتر به نداشته هایمان می اندیشیم.

    پله های متعدد و متکثر شهر چنانچه مورد توجه واقع شده و کارگاه های طوفان فکری برای احیاء آن برگزار شود هم شهر را زیباتر خواهد کرد و هم تمایل مردم به عبور و مرور از مسیرهای مرمت شده را افزونتر می کند و چنانچه برخی مشاغل خرده فروشی را به سمت این مسیرها هدایت نمائیم.

    به تدریج نگاه شهروندان و گردشگران به این معابر و مسیرهای پلکانی بیشتر شده و بجای ایجاد ترافیک در مسیر عبور و مرور خودروها از سایر فضاهای شهری برای رونق اقتصادی محله ها یمان  استفاده نمائیم.

    پرداختن به پله ها به عنوان یکی از معبرهای مهم شهری خود مقوله ایست که هزاران نکته را در نهاد خود دارد که مهمترین رویکرد آن می تواند ترسیم گر یک شهر خلاق باشد که فرصتها را تبدیل به ثروت نموده و از آن برای بازآفرینی شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان  بهره می برد.

    سابق حسینی

    *دانش آموخته برنامه ریزی گردشگری

    نویسنده: سابق حسینی
    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *