×

پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای هجیج به بهره‌برداری رسید

  • کد نوشته: 18321
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۲
  • 314 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای هجیج شهرستان پاوه استان کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و جمعی از مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
    پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای هجیج به بهره‌برداری رسید
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: اجرای طرح بافت با ارزش روستای هجیج با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال و به مساحت ۱۱هزار و ۶۶۷ مترمربع در هفت مرحله توسط بنیاد مسکن استان کرمانشاه و با همکاری شورای اسلامی و دهیاری و اهالی روستای هجیج انجام شده است.

    «بابک عاطفی» افزود: در اجرای این طرح چهار هزار و ۱۳۵ مترمربع عملیات آسفالت، هفت هزار و ۵۳۲ مترمربع سنگ فرش، ۳۲۰متر مربع بتن، هزار و ۷۱۳ مترمکعب دیوار، رنگ آمیزی هزار و ۶۷۰ متر مربع، نرده کشی به طول ۲۲۷ متر، ساخت یک عدد المان و ساماندهی فضای کودکان و ۳۵۰ متر مربع جداره سازی انجام شده است.

    وی اظهار داشت: ارتقاء فضاهای با ارزش روستایی و همچنین نوسازی واحدهای مسکونی، با اجرای کف‌سازی معابر، جداره سازی با سنگ و ارتقاء و ایجاد فضای سبز و اجرای آسفالت معابر از برنامه های کلان بنیاد مسکن انقلاب است.

    روستای هجیج به واسطه جاذبه های بی شمار از جمله معماری پلکانی و کم نظیر خود، آبشار آب معدنی بل با دبی سه تا پنج هزار لیتر در ثانیه، دریاچه زیبای سد داریان، آرامگاه سید عبیدالله مشهور به کوسه هجیج فرزند امام موسی کاظم (ع) و صنایع دستی و غذاهای سنتی و محلی مقصد گردشگران بیشماری از کشورمان است.

    روستای هجیج با ۵۷۱ نفر جمعیت در ۳۴ کیلومتری شهر پاوه و ۱۵۱ کیلومتری غرب شهر کرمانشاه قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *