×

کاروان ملی ترویج آموزش کشاورزان به شهرستان جوانرود رسید

  • کد نوشته: 20384
  • ۲۷,اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 216 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: کاروان ملی ترویج آموزش کشاورزان که از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت وارد استان کرمانشاه شده‌اند امروز سه‌شنبه با هدف ترویج دانش و نوآوری در عرصه کشاورزی به شهرستان جوانرود رسیدند.
    کاروان ملی ترویج آموزش کشاورزان به شهرستان جوانرود رسید
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ این کاروان پس از بدو ورود از مرکز جهاد کشاورزی دهستان پلنگانه که از مراکز نمونه کشوری است حضور یافتند و سپس از چندین برنامه و فعالیت آموزشی در حوزه شهرستان جوانرود از جمله تدوین برنامه های عملیاتی با تسهیل گری مروجان مسئول پهنه در مرکز جهاد کشاورزی پلنگانه ، سایت پرورش زنبورعسل روستای محمودآباد و گلخانه هیدورپونیک خیار درختی واقع در روستای حسن گایر بازدید کردند.

    در ادامه این بازدید «عادل قادری» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود ضمن خیر مقدم به پتانسیل های بخش کشاورزی و توانمندی های پرسنل در اشاعه یافته های تحتیقاتی جهاد کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: جهت عملکرد مطلوب و توسعه بخش کشاورزی نیاز است امکانات و زیرساخت های لازم برای این مهم فراهم شود.

    مدیرکل ترویج دانش و فناوری وزارت جهاد کشاورزی نیز در بازدید از فعالیت های مرکز جهاد کشاورزی دهستان پلنگانه گفت: یکی از وظایف خطیر مروجان طراحی و تدوین برنامه ها به صورت غیر متمرکز و مشارکتی است.

    دکتر «علی‌اکبر مویدی» از خلاقیت و انگیزه پرسنل این مرکز و تعاملی که با بهره برداران تحقیقات مراکز دانشگاه و ترویج دارند ابراز خوشحالی و رضایت کرد و افزود: این شیوه کار در مراکز بایستی تقویت و به نوعی الگو شود چراکه وقتی ذینفعان در طراحی برنامه شرکت می کنند از اثربخشی بیشتری برخودار خواهد شد.

    وی اظهار داشت: حرکت جهادی در جهت تحقق شعار سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرینی» در توان نیروهای انسانی وزارت جهاد کشاورزی و بهره برداران این بخش و خانواده بزرگ کشاورزی است.

    همچنین در راستای ارتباط و تعامل بین بخش اجرا و دانشگاه تعدادی از دانشجویان گروه ترویج دانشگاه رازی کرمانشاه به اتفاق دکتر میرک زاده عضو هیت علمی این دانشگاه از فعالیت ها و برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود بازدید کردند.

    شهرستان جوانرود حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی زارعی و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *