×

۵۱۵ مسجد بعد از انقلاب در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه ساخته شده است

  • کد نوشته: 18832
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۱
  • 443 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جامعه اهل سنت این استان و منطقه اورامانات کمتر از ۱۰۰ مسجد داشت، گفت: اکنون تعداد مساجد در مناطق اهل سنت استان به ۵۱۵ باب رسیده است.
    ۵۱۵ مسجد بعد از انقلاب در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه ساخته شده است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله فاضلی عصر یکشنبه در آیین کلنگ زنی مسجد شهرک فرهنگیان شهر روانسر افزود: در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه ساخت مساجد رشد فراوانی دارد و از هزار و ۲۵۰ مسجد فعال در استان ۵۱۵ مسجد متعلق به اهل سنت است.

    وی ادامه داد: ساخت مساجد این پیام را دارد که نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال خدمت به دین، آیین و مذهب جامعه است.

    مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: مسجد کانون محبت ، برادری، محبت و وحدت است و باید مساجد تقویت شوند.

    حفظ وحدت کارکرد اصلی مسجد است

    امام جمعه روانسر نیز گفت:  یکی از اصلی ترین کارکردهای مساجد ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی است که بحمداله در نظام جمهوری اسلامی ایران به این کارکرد مهم مساجد توجه ویژه ای شده است.

    ماموستا ملا سید محمد محمدی افزود: همه مردم امت اسلامی وظیفه دارند که در امر خدمت رسانی به مساجد کوشا باشند.

    بستر سرمایه گذاری فرهنگی در منطقه اورامانات فراهم است

    فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: علما و روحانیون در منطقه اورامانات همیشه محور وحدت بوده اند و دستاورد و آثار این موضوع را مشاهده می کنیم و آن را به فال نیک می گیریم.

    سعدی مصطفی زاده با بیان اینکه بستر سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگی در منطقه اورامانات فراهم است اظهار داشت: مساجد پیشانی توسعه فرهنگی هستند و مهمترین دستاورد توجه به مساجد ، وحدت و توسعه فرهنگی است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *