×

 آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی مرز «شوشمی»

  • کد نوشته: 23000
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۲
  • 221 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مرز شوشمی قرار است سه‌شنبه باز شود، بازگشایی آن یک پیش قدم برای ورود گردشگر است.
     آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی مرز «شوشمی»
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، عبدالوحید محمدی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز در نشست بررسی مشکلات پایانه مرزی شوشمی که با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه و جمعی از مدیران کل استان و شهرستان در محل بخشداری نوسود برگزار شد، اظهار داشت: دریای عراق ظرفیت‌های بی‌نهایتی برای ما از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری ایجاد کرده است اما تا خودمان نخواهیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

    وی با بیان اینکه بحث گردشگری بحث اولویت ما است، افزود: بحث گردشگری، ظرفیت ارزان قیمت پردرآمدی برای استان ایجاد خواهد کرد که بسیاری از کشورها هم اکنون با این می‌چرخند و ما باید از این گردشگری استفاده کنیم.

    مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز شوشمی یک پیش قدم برای ورود گردشگر است و آن چیزی که دولت باید انجام دهد هم اکنون زیر ساخت اولیه را برای تردد ایجاد کرده اما هنر مردم ما اینجاست که چگونه از فرصت مرز و گردشگری استفاده کنند.

    وی با اشاره به بحث کولبری، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمایش کردند که با قاچاق سازمان یافته برخورد کنید، اما کولبر ما قاچاقچی نیست، طرح مجلس و لایحه دولت در خصوص ساماندهی کولبری در دستور کار است و ساماندهی هم یعنی کالایی که مجاز است ورود پیدا کند، نه کالایی که مشکل امنیتی و خلاف شریعت دین اسلام باشد.

    محمدی با بیان اینکه کولبران نان‌آور خانه هستند، گفت: در بین کولبران شاید تعداد انگشت شماری، کالاهای غیرمجاز را وارد کنند، اما این کولبری دغدغه خانواده‌ها، نماینده اورامانات، دولت و خود استاندار است که منافع مرز باید، کل استان را منتفع کند و آن هم به ساز و کار بر می‌گردد که چگونه تعریف شود.

    معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع بازگشایی مرز، گفت: ساماندهی بعد از بازگشایی از اهم موضوعات است که برای مسافرانی که به اینجا خواهند آمد، چکار کنیم و چگونه از تردد مسافر به نفع خودمان استفاده کنیم.

    وی اضافه کرد: این مرز که قرار است سه‌شنبه باز شود باید برنامه مدونی داشته باشیم که مردم متنفع شوند و ارائه خدمات به نوعی باشد که افرادی که ورود کنند مجدد از این مرز تردد کنند.

    محمدی در پایان، گفت: باید هنر ما بعد از بازگشایی مرز این باشد که ظرفیت را حفظ و افزایش دهیم و قسمت دیگر فرهنگ‌سازی است تا از این تردد، درآمدزایی کنیم.

    گفتنی است، صبح امروز عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استاندار، آرش زره‌تن لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات، علیرضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه، مدیرکل گمرک استان، مدیرکل راهداری استان، بخشدار نوسود و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از پایانه مرزی شوشمی بازدید کردند و هم‌اکنون مشکلات و آخرین وضعیت سایت موقت مسافری شوشمی را در بخشداری نوسود در حال بررسی هستند. /

    انتهای پیام

    خبرنگار: لقمان رستمی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *