×

آغاز پیوند درختان گردو در یکی از باغات پاوه

  • کد نوشته: 14654
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۹
  • 2141 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر جهاد کشاورزی پاوه در آیین آغاز پیوندکاری درختان گردو در یکی از باغات پاوه گفت : عمده فعالیت بخش کشاورزی در شهرستان پاوه در زیر بخش باغبانی می‌باشد.
    آغاز پیوند درختان گردو در یکی از باغات پاوه
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان ؛صفیعی مدیر جهاد کشاورزی پاوه گفت : باغات گردو در شهرستان از دیر باز تا کنون دارای ارزش اقتصادی مناسبی بوده اند.

    او گفت : هم اکنون در سطح شهرستان پاوه بیش از ۱۴۵۰ هکتار باغ گردو وجود دارد که از این سطح حدود ۲۰۰۰ تن محصول گردو به دست می‌آید.

    صفیعی افزود : با توجه به اینکه درختان گردو در منطقه درختان بومی بوده بازده محصول آن‌ها به مرور زمان کم شده است این درختان نیاز به اصلاح دارند که از دو سال پیش جهاد کشاوری پاوه اقدام به کاشت رقم‌های پر بازده از جمله واریته‌ی چندلر آمریکایی در سطح یک هکتار نموده است .

    صفیعی ادامه داد : در آینده‌ی نزدیک از این باغ مادری پیوندک‌های مورد نیاز باغات گردوی شهرستان را تهیه نماییم .

    او افزود: به منظور تسریع در کار و تا زمانی که بتوان از باغ مذکور پیوندک تهیه نمود با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاوری استان پیوند زدن برخی درختان کهنسال گردو در شهرستان را آغاز نموده ایم که پیمانکار پیوندکاری مربوطه از شهرستان ملایر می‌باشد که دارای تخصص مناسبی در این امر بوده و پیوندک‌های مورد نیاز چندلر را نیز از یک باغ مادری در ملایر تهیه نموده است.

    صفیعی گفت: ما امیدوار هستیم با پیوند گونه مذکور به درختان کهنسال گردوی شهرستان پاوه در آینده و رسیدن محصول مربوطه بتوانیم از ۲/ ۱ تن فعلی برداشت محصول از هر هکتار به ۴ تن در هکتار برسیم که این امر در بالا بردن ضریب درآمد باغداران عزیز منطقه بسیار تاثیر گذار می‌باشد .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *