×

افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی ساناو در جوانرود

  • کد نوشته: 23506
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۸
  • 121 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فاز توسعه اقامتگاه‌ بوم‌گردی ساناو در شهرستان جوانرود استان کرمانشاه افتتاح شد.
    افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی ساناو در جوانرود
  • به گزارش آوای باینگان، عصر روز چهارشنبه ۵ مهرماه همزمان با سراسر کشور فاز توسعه اقامتگاه بومگردی ساناو جوانرود با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، فرماندار جوانرود و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد. 

    داریوش فرمانی در این مراسم اظهار کرد: شهرستان جوانرود به عنوان قطب گردشگری تجاری استان کرمانشاه سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر است. 

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با وجود خیل عظیم ورود گردشگران به این شهرستان امکانات اقامتی در این شهرستان محدود است و حضور گردشگران در این شهرستان عمدتا یک روزه است. 

    او با بیان اینکه شهرستان جوانرود جدا از بازارچه طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد، ادامه داد: برای افزایش ماندگاری گردشگران توسعه زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی جزو اولویت‌های مورد نیاز شهرستان است. 

    فرمانی گفت: احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مواردی است که می‌تواند بخش مهمی از مشکلات شهرستان ر ارفع کند. 

    او افزود: امروز شاهد افتتاح فاز توسعه اقامتگاه بوم‌گردی ساناو در روستای بیله‌ای به عنوان یکی از بکرترین مناطق شهرستان بودیم. 

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳۵۰ متر احداث شده است. 

    او افزود: فاز توسعه این اقامتگاه با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۸ نفر توسط بخش خصوصی احداث شده است. 

    فرمانی ادامه داد: این مجموعه دارای ۴ سوئیت با ظرفیت اقامت ۳۵ نفر است. 

    او تصریح کرد: از جمله امکانات جانبی این مجموعه که در فاز توسعه آن ایجاد شده است شامل رستوران، سوپرمارکت و فروشگاه صنایع‌دستی و سیاه چادر عرضه غذاهای بومی و محلی است. 

    شهرستان جوانرود دارای ۴ اقامتگاه بوم‌گردی، یک مجتمع گردشگری، یک کمپینگ گردشگری، ۱٠ خانه مسافر،  یک هتل آپارتمان، یک مهمان‌پذیر فعال است. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *