×

افزایش ۲ برابری گردشگری در پاوه پس از ثبت جهانی منظر اورامانات

  • کد نوشته: 19758
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۷
  • 357 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه از افزایش ۲ برابری گردشگری در پاوه پس از ثبت جهانی منظر اورامانات خبر داد.
    افزایش ۲ برابری گردشگری در پاوه پس از ثبت جهانی منظر اورامانات
  • به گزارش آوای باینگان، هادی شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان پاوه به دلیل داشتن طبیعت بکر، تنوع زیست محیطی و فرهنگی، وجود روستاها با معماری‌های پلکانی و جاذبه‌های متنوعی دیگر باعث شده که در تمام ایام سال و به ویژه تعطیلات عید نوروز بیشترین جذب را در حوزه گردشگری غرب کشور داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه پاوه یک شهرستان چهار فصل است، افزود: در تمام فصول سال شهرستان پاوه با توجه به شرایط آب و هوایی مربوط به آن فصل نقاطی را برای جذب گردشگران دارد که به طور میانگین سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پاوه در اقامتگاه‌ها اسکان می‌گزینند.

    شریفی تصریح کرد: وجود زبان، فرهنگ، لباس اختصاصی و صنایع دستی در شهرستان پاوه و همچنین ثبت جهانی منطقه اورامانات با مرکزیت پاوه در سال گذشته این شرایط را ایجاد کرده که امروز می‌توان پاوه را به عنوان یک قطب گردشگری در ایران به شمار آورد.

    شریفی با اشاره به جذب ۲ برابری گردشگران پس از به ثبت جهانی منطقه اورامانات، بیان کرد: شهرستان پاوه دلیل داشتن مردمانی مهمان نواز با داشتن روحیه بالای فرهنگ و آداب گردشگر پذیری به عنوان یک برند برای گردشگران مورد توجه قرار گرفته و طی مقالاتی که توسط گردشگران و دانشجوها در مورد این شهرستان و منطقه اورامانات نوشته شده شاهد درصد بالای رضایتمندی گردشگران از مردم بومی شهرستان پاوه هستیم.

    وی ادامه داد: اکثر روستاهای شهرستان پاوه درگیر حوزه گردشگری هستند مانند روستای شمشیر، هجیج و خانقاه که به عنوان سه روستای اصلی و گردشگر پذیر مورد توجه گردشگران قرار دارند و روستای نجار نیز که به تازگی شروع به فعالیت در حوزه گردشگری مذهبی کرده به دلیل وجود مقبره بزرگانی که در آنجا وجود دارد گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

    منبع: مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *