×

انتقال آب از سد آزادی به اراضی دشت حُر مطالبه مردم ثلاث باباجانی است

  • کد نوشته: 18617
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۶
  • 412 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار ثلاث باباجانی گفت: رفع مشکلات خط انتقال آب از سد آزادی به اراضی دشت حُر این شهرستان مطالبه جدی و اصلی مردم است و در صورت بهره‌برداری کامل و رفع مشکلات موجود شاهد توسعه این منطقه در زمینه اشتغالزایی و تولید ثروت خواهیم بود.
    انتقال آب از سد آزادی به اراضی دشت حُر مطالبه مردم ثلاث باباجانی است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، یدالله شکری روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه افزود: رفع نواقص و مشکلات این پروژه به مطالبه اصلی مردم شهرستان تبدیل شده و برای رفع نواقص این طرح خواهان تامین منابع مالی مورد نیاز هستیم و در سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه می‌توانیم این مطالبه را تحقق بخشیم.

    وی ادامه داد: بر اساس طراحی انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته آب مورد نیاز روستاهای پایین دست و آب برای بیش از ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی دشت حُر و ۴۰ هکتار باغات قلقله از محل سد آزادی تامین می‌شود ضمن اینکه ۸۰ لیتر بر ثانیه نیز به منظور تامین آب شرب شهری تخصیص پیدا می‌کند.

    سد آزادی در فاصله ۷۰ کیلومتری کرمانشاه و ۹۰ کیلومتری شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده،  برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است،  حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد کرد

    شکری همچنین بر تکمیل تصفیه خانه آب شرب شهر تازه آباد و احداث تصفیه خانه آب شهر ازگله نیز در این دیدار تاکید کرد و اظهار داشت: احداث چاه آب در شهر میرآباد و رفع مشکل آب شرب اهالی این منطقه یک نیاز فوری و ضروری است.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز گفت: رفع نواقص خط انتقال دشت حُر از اولویت های کاری این شرکت است و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز به دنبال آن هستیم نسبت به اصلاح و تعویض لوله ها اقدام کنیم.

    محمودرضا شهلایی با بیان اینکه پروژه ای بزرگ اجرا شده و بهره برداری کامل آن ضروری است، افزود: به عنوان نماینده وزارت نیرو  هر آنچه که در توان داشته باشیم برای رفع مشکلات این بخش بکار خواهیم بست.  

    وی  با بیان اینکه تامین آب شرب نخستین اولویت ما در شرایط خشکسالی سالجاری  است در خصوص تامین آب شرب شهر میرآباد نیز گفت: چنانچه مسائل حقوقی و حریم با مشکلی مواجه نشود مجوز حفر چاه صادر و برای رفع مشکل آب شرب این شهر آمادگی داریم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *