×

اولین کنگره ملی شاعر نامی کُرد خانای قبادی در جوانرود برگزار شد

  • کد نوشته: 17422
  • ۱۴۰۰-۰۵-۱۳
  • 748 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: اولین کنگره ملی شاعر نامی کُرد خانای قبادی عصر چهارشنبه با حضور فرماندار جوانرود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و معاونینش، روحانیون مسئولان، انجمن های فرهنگی و ادبی، شعرا ، ادیبان و شخصیت های فرهنگی و ادبی در کتابخانه محمد رسول الله (ص) شهرستان جوانرود برگزار شد.
    اولین کنگره ملی شاعر نامی کُرد خانای قبادی در جوانرود برگزار شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ فرماندار شهرستان جوانرود در این کنگره گفت: این شهرستان مهد شخصیت ها و مفاخر بزرگ فرهنگی ، دینی و عرفانی است که زنده نگه داشتن یاد و نام این بزرگان برای بقای زبان و فرهنگ اصیل کردی بسیار ضروری است.

    رستگار یوسفی با تقدیراز عوامل برگزاری این کنگره افزود: منطقه اورامانات به ویژه شهرستان جوانرود از دیرباز در دامن سبز خودش شخصیت ها و مفاخر بزرگ فرهنگی دینی و عرفانی پرورش داده است که میراث ماندگاری برای جامعه ما هستند.

    وی با بیان اینکه ذکر نام و یاد بزرگان رحمت است، افزود: این ستارگان درخشان فرهنگ و عرفان چراغ هدایتی برای جامعه هستند.

    وی با اشاره به اینکه تمهیدات برگزاری اولین کنگره خانای قبادی برای سال ۹۸ پیش بینی شده بود اظهار داشت: این کنگره قرار بود در سال ۹۸ با شکوه خاصی با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در چند روز برگزار شود اما شیوع ویروس منحوس کرونا مانع برگزاری چندین برنامه شاخص فرهنگی از جمله اولین کنگره خانای قبادی و تجلیل از شخصیت محمدباقر هاشمی گردید.

    یوسفی یادآور شد: امروز مجبور هستیم به علت شرایط  ویروس کرونا اولین کنگره خانای قبادی را با محدودیت و رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت کنیم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *