×

ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان جوانرود نیاز ضروری است

  • کد نوشته: 18771
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۷
  • 460 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار جوانرود با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مرکزیت منطقه اورامانات همچنین مرکزیت درمانی این منطقه بخاطر انجام اعمال جراحی، مهاجر پذیری و افزایش جمعیت، گردشگری و آمار تصادفات رانندگی گفت: ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان نیاز اساسی و ضروری است.
    ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان جوانرود نیاز ضروری است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، رستگار یوسفی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: هر چند در برخی روزهای هفته به صورت محدود و موقت کار خون‌گیری در بیمارستان شهر انجام می‌شود ولی بخاطر ظرفیت‌ خاص شهرستان در شرایط کنونی این کار به هیچ وجه جوابگوی نیازها نیست و باید مسوولان برای حل مشکل به صورت اساسی اقدام کنند.

    وی  به قول مساعد فرمانده سپاه ناحیه  جوانرود برای در اختیار قرار دادن مکانی برای خون گیری از اهداکنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت اهدای خون،  پیگیری‌های لازم را با همکاری خیرین نوعدوست برای احداث پایگاه  انتقال خون دنبال خواهیم کرد.

    یوسفی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن موضوعی حیاتی، روزانه و همیشگی است و اگر زمینه لازم در شهرستان وجود داشته باشد افراد واجد شرایط می‌توانند در این اقدام خداپسندانه با مراجعه به پایگاه‌ و اهدای خون مورد نیاز به هموطنان، برای دیگران زندگی دوباره فراهم کنند.  

    مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از مشکلات سازمان انتقال خون در استان این است که در هیچ کدام از شهرستان‌ها زیرساخت ها و مکانی برای ایجاد پایگاه انتقال خون وجود ندارد.

    دکتر صالحی به برخی ویژگی‌های منطقه اورامانات همچون جمعیت، گردشگر پذیری،  نامناسب بودن جاده ها و آمار بالای تصادفات رانندگی، اهدای خون سالم در این منطقه به دلیل سبک زندگی مردم اشاره کرد و افزود: ساخت پایگاه  انتقال خون در این منطقه به مرکزیت جوانرود ضروری است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *