×

بارش باران در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلیمتر گذشت

  • کد نوشته: 26470
  • ۱۴۰۳-۰۲-۱۶
  • 86 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بارش‌های مطلوب چند روز اخیر که متاثر از ورود یک سامانه بارشی قوی به استان کرمانشاه بود موجب شد تا میانگین بارش‌های سال زراعی در شهرستان پاوه در غرب کرمانشاه از مرز یک هزار میلیمتر گذشته و بیشترین میزان بارش طی هشت سال گذشته را به ثبت برساند.
    بارش باران در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلیمتر گذشت
  • به گزارش آوای باینگان، رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان بارش باران در سال زراعی جاری در شهرستان پاوه را یک هزار و سه میلیمتر اعلام کرد و افزود: بارش بیش از یک هزار میلی متر در این شهرستان در سال زراعی ۹۴- ۹۵ و به میزان هزار و ۲۷۰ میلی متر به ثبت رسیده بود.

    سعید قاسمی اظهار کرد: شهرستان پاوه که یکی از شهرستان های غربی و پرباران استان به شمار می رود با ورود سامانه بارشی اخیر نیز توانست ۹۸ میلیمتر بارندگی را به ثبت برساند.

    وی میانگین سالانه بارش باران در پاوه را ۷۵۹ میلیمتر اعلام کرد و افزود: میزان بارش های سال زراعی جاری در این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۶ درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت ۳۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

    قاسمی یادآور شد: بارش فصل زراعی جاری استان کرمانشاه حدود ۵۱۹ میلیمتر بود که این میزان بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۷ و نسبت به دوره بلند مدت ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

    وی اضافه کرد: در سامانه بارشی اخیر ثلاث باباجانی با ثبت ۱۵۳ میلی متر رکورددار است و روانسر با ۱۲۶، پاوه با ۹۸، ماهیدشت و کوزران با ۹۳ و جوانرود نیز با ۹۰ میلی متر در رده های بعدی قرار دارند.

    رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در بین ایستگاه های هواشناسی استان نیز بیشترین درصد افزایش بارش ها در مقایسه با سال زراعی گذشته به ترتیب مربوط به کوزران با ۵۳، کنگاور با ۵۲، هرسین با ۴۸ و ثلاث باباجانی با ۴۷ درصد است.

    قاسمی ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه نیز بارندگی های مطلوبی متاثر از سامانه بارشی اخیر به ثبت رسید به طوری که طی این مدت ۸۲ میلیمتر بارش در آن گزارش شد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *