×

بافت با ارزش روستای «شرکان» پاوه احیا می‌شود

  • کد نوشته: 19169
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۷
  • 438 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست فرمانداری پاوه گفت: ۶ میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت با ارزش روستای «شرکان» این شهرستان اختصاص یافته و پیمانکار این پروژه نیز انتخاب شده است.
    بافت با ارزش روستای «شرکان» پاوه احیا می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان، «جلیل بالایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،  افزود: پس از بازدید و موافقت معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در مهرماه سال‌جاری، پیمانکار پروژه احیای بافت و اصلاح معابر روستای شرکان انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

    وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت مردم و کمک آنان در تامین مصالح و آزادسازی مسیر اجرا خواهد شد، گفت: مقرر شد اهالی روستای شرکان در تامین سنگ مورد نیاز اجرای پروژه مشارکت داشته باشند.

    روستای شرکان با ۲۵۰ نفر جمعیت در ۵۶ کیلومتری شمال غربی شهر پاوه قرار دارد.

    سرپرست فرمانداری پاوه اظهار داشت: در دیداری که به تازگی با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان انجام گرفت بر مطالعه فوری و الحاق ۲ هکتار اراضی منابع طبیعی به توسعه روستای هجیج، مطالعه فرونشست و وضعیت ساخت و ساز روستای دشه و بازنگری طرح هادی ۲۲ روستای شهرستان تاکید شد.

    بالایی اضافه کرد: با جهانی شدن منظر فرهنگی اورامان ظرفیت بزرگی برای درآمدزایی و اشتغال در منطقه گردشگر پذیر پاوه فراهم شده است.

    وی ادامه داد: در شهرستان پاوه پنج روستای هجیج، زردویی، شرکان، نجار و شمشیر دارای بافت با ارزش و معماری زیبای سنتی و منظر فرهنگی هستند.

    سرپرست فرمانداری پاوه تاکید کرد: مردم این روستاها باید با جدیت از این پتانسیل های با ارزش که می تواند موجبات درآمد پایدار مردم این روستاها را فراهم کند حفاظت نمایند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *