×

برگزاری رویدادهای منطقه‌ای، «شاهو» را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند

  • کد نوشته: 22881
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۸
  • 210 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سابق حسینی گفت: شهر شاهو برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری نیازمند برگزاری رویدادهای اجتماع محور است.
    برگزاری رویدادهای منطقه‌ای، «شاهو» را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند
  • به گزارش آوای باینگان، شهردار شاهو در گفتگو با خبرنگار کردپرس در ادامه عنوان کرد: سیمای زیبای طبیعت شهر شاهو آنچنان که باید به میهمانان اورامانات و گردشگران معرفی نشده است.

    وی افزود: شهر شاهو برای پویایی و رونق نیازمند برگزاری مستمر انواع رویدادهای اجتماع محور مبتنی بر فرهنگ‌ها و آئین‌های سنتی منطقه است.

    حسینی ادامه داد: با این رویکرد شهر شاهو به تدریج از کارکرد یک معبر عبور خارج شده و به مقصد گردشگری تبدیل شده و اقتصاد گردشگری آن شکوفا خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی  توسعه‌ای ابعاد و وجوه گوناگونی دارد در ادامه گفت: بهترین و موثرترین راهکار، برنامه ریزی از پائین به بالاست یعنی اینکه ابتدا با مشارکت و محوریت مردم برنامه‌های توسعه ای شکل می‌گیرد و سپس با همکاری مسئولین محلی به اجرا درمی آید.

    این کارشناس حوزه گردشگری گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی شاهو نیز بر همین اساس طراحی شد تا بتوانیم ضمن ثبت ملی دو بازی بومی و محلی  و ایجاد نشاط و شادی در بین شهروندان، زمینه معرفی شهر را بیش از پیش فراهم نمائیم.

    وی اظهار امیدواری کرد بتوان به همین سبک و شیوه ضمن برند سازی ، تقویت و پایداری درآمد شهری، شاهد توسعه همه جانبه‌ شهرشاهو در آینده ای نزدیک باشیم.

    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *