×

برگزاری نشست منطقه ای جامعه ایمن در پاوه

  • کد نوشته: 22300
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۳
  • 146 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: دومین نشست منطقه ای جامعه ایمن روز سه شنبه دوم اسفندماه به میزبانی شبکه بهداشت و درمان پاوه و به ریاست اردشیر رستمی فرماندار پاوه برگزار شد.
    برگزاری نشست منطقه ای جامعه ایمن در پاوه
  • به گزارش آوای باینگان، فرماندار پاوه در دومین نشست جامعه ایمن داشتن یک جامعه سالم را با اهمیت دانست و گفت: هدف این جلسه ارائه الگوی مبتنی بر مشارکت و همکاری بین بخشی برای ارتقا ایمنی جامعه است و لازم است اعضای کارگروه با همفکری به ارائه یک الگوی مناسب اقدام نمایند.

    اردشیر رستمی با اشاره به اینکه طرح های مبتنی بر مشارکت برای کاهش تصادفات رانندگی بیش از ٢٠ سال است که در برخی کشورها اجرا شده است گفت: اجرای این طرح ها در این کشورها نتیجه بخش بوده و امروز در کشور ما به عنوان یک الگو از  آن استفاده می شود.

    وی هدف از اجرای این طرح ها را کاهش تصادفات و آسیب ها برشمرد و افزود: تصادفات و پیامدهای آن به کاهش سطح سلامت جامعه منجر خواهد شد و تمام تلاش ما باید کمک به کاهش تصادفات باشد.

    فرماندار پاوه در پایان گفت :اگر با طرح های اجرا شده سالانه ۵ درصد از آمار تصادفات و آسیب ها کاهش پیدا کند می توانیم بگوییم موفق بوده ایم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه در همایش جامعه ایمن شهرستانهای اورامانات گفت: شهرستانهای اورامانات به لحاظ دارا بودن شرایط و ظرفیتهای خوب گردشگری در همه فصول سال پذیرای میهمانان و مسافران از اقصی نقاط کشور هستند. برای اینکه بتوانیم از این ظرفیتها بهتر و بیشتر استفاده کنیم باید به دنبال تامین و ارتقای شاخصهای یک جامعه ایمن در همه زمینه ها باشیم.

    سالم مصطفایی افزود: توجه ویژه به ایجاد و توسعه زیرساختهای ایمن در حوزه راههای مواصلاتی برون شهری و درون شهری ،شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز ، بالا بردن سطح ایمنی و استحکام بناها و رعایت اصول فنی و مقررات ملی ساختمان در ساختمان سازی، ارتقای سطح بهداشت عمومی در جامعه، تلاش برای کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر و معلولیتهای ناشی از تصادفات جاده ای،  در جهت دستیابی به یک شرایط مطلوب و اهدافی که یک جامعه ایمن دنبال میکند لازم است.

    وی گفت: قطعا این شرایط به خودی خود به وجود نخواهد آمد هماهنگی و همکاری بین بخشی لازم است و برای کاهش حوادث جاده ای و آمار تصادفات همه دستگاههای اجرایی درحوزه وظایف خود دغدغه داشته باشند و مشکلات حل نشده را احصاء و تلاش بکنند تا به هرطریق ممکن و با ابتکارات و تجربیاتی که مدیران محترم دارند مشکلات را مرتفع نمایند.

    لازم بذکر است دومین نشست منطقه ای جامعه ایمن روزسه شنبه دوم اسفندماه به میزبانی شبکه بهداشت و درمان پاوه و به ریاست اردشیر رستمی فرماندار پاوه و معاون عمرانی فرمانداری، کارشناسان بحران و ترافیک فرمانداری شهرستان های اورامانات، شهردار پاوه، مدیران و معاونین شبکه بهداشت شهرستان های اورامانات، روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای اورامانات، سرهنگ رضایی مقدم رئیس پلیس راه روانسر- پاوه، معاون عملیات انتظامی پاوه و ریاست مرکز فوریت های پزشکی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *