×

تهیه و اجرای طرح احیاء بافت باارزش ۴ روستا در پاوه

  • کد نوشته: 19007
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۰
  • 847 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: روستاهای شمشیر، هجیج، زردویی، شرکان، کرم بست و توتشامی مشمول تهیه و اجرای طرح احیای بافت با ارزش شده اند.
    تهیه و اجرای طرح احیاء بافت باارزش ۴ روستا در پاوه
  • به گزارش آوای باینگان، جعفر نصوری در گفتگو با مرصادنیوز، در خصوص روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه و همچنین دارای بافت باارزش اظهار داشت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی متولی تهیه و اجرای طرح هادی روستاهای هدف گردشگری با محوریت احیای ظرفیت های گردشگری روستاها و تعیین ضوابط ساخت و سازها مطابق اهداف گردشگری طرح هست.

    معاون عمران روستایی بنیادمسکن استان کرمانشاه افزود: در این راستا در دهه ۸۰ طرح هادی ۱۴ روستای هدف گردشگری استان تهیه و به کارگروه مشترک میراث فرهنگی و گردشگری و بنیادمسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

    وی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای استان علاوه بر قابلیت های گردشگری دارای ویژگی های خاص فرهنگی هستند بنابراین مطابق ضوابط برای آنها طرح احیا و مرمت بافت باارزش تهیه و اجرا شده است.

    نصوری گفت: تاکنون انجام مراحل طرح گردشگری روستاهای پاطاق شهرستان سرپل ذهاب، سفیدبرگ شهرستان جوانرود، نجوبران شهرستان هرسین، پیران شهرستان سرپل ذهاب، خانقاه شهرستان پاوه مورد تایید قرار گرفته و اجرای طرح گردشگری روستای خانقاه انجام شده و اجرای طرح روستای پیران نیز  از سال ۹۷ آغاز شده است.

    وی خاطر نشان کرد: روستاهای شمشیر، هجیج، زردویی و شرکان از توابع شهرستان پاوه، روستای توتشامی شهرستان دالاهو و روستای کرم بست شهرستان کرمانشاه نیز مشمول تهیه و اجرای طرح احیای بافت با ارزش شده اند.

    معاون عمران روستایی بنیادمسکن استان کرمانشاه بیان کرد: طرح بافت با ارزش روستاهای شمشیر و هجیج بطور کامل اجرا شده و روستاهای زردویی و شرکان در حال اجرای طرح هستند همچنین طرح بافت با ارزش روستای توتشامی مصوب شده و منتظر تخصیص اعتبار جهت اجراست.

    مهندس نصوری در خصوص صدور سند در این روستاها افزود: برنامه صدور سند مالکیت در روستاهای یادشده انجام گرفته اما صدور سند بر مبنای تقاضای مالکان انجام می شود.

    وی در خصوص تغییر بافت روستاها و پذیرش گردشگر گفت: خوشبختانه روستاهای یادشده از ورود گردشگران استقبال می کنند و در این راستا واحدهای بومگردی زیادی احداث شده که با نظارت و اعطای تسهیلات توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می گیرد.

    این شخص مسئول در خصوص حفظ بافت باارزش این روستا گفت: در روستای شمشیر متاسفانه علیرغم تذکرات و مکاتبات متعدد بنیاد مسکن ساخت و سازهایی با نمای مغایر با اهداف طرح انجام شده است.

    وی در پایان گفت: روستاهای سفیدبرگ و پاتاق به مجموع روستاهای گردشگری استان کرمانشاه اضافه شده اند.

    منبع: مرصادنیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *