×

دستگاه های خدمات رسان پاوه در مواقع بحران آمادگی کامل داشته باشند

  • کد نوشته: 26348
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • 71 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار پاوه در نشست پدافند غیر عامل گفت: دستگاه های خدمات رسان در مواقع بحران آمادگی كامل را داشته باشند.
    دستگاه های خدمات رسان پاوه در مواقع بحران آمادگی کامل داشته باشند
  • به گزارش آوای باینگان، فرماندار شهرستان پاوه در نشست پدافند غیر عامل شهرستان پاوه در سخنانی با اشاره به تعاریف پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اظهار داشت: مدیریت بحران به مجموعه فعالیتها و چاره اندیشی و دستور العمل های مدیریتی گفته می شود که یک سازمان در چالش با بحران به کار می برد، و هدف آن کنترل و رفع بحران و اقداماتی است که در مقابله با بلایای طبیعی به کار می گیرد.

    علیرضا حیدری با بیان اینکه در مدیریت بحران باید با پیش بینی های قبلی و فراهم نمودن امکانات و تمهیدات لازم سطح  آمادگی خود را بالا ببریم گفت: همه ارگانها لازم است با مجموعه اقداماتی و فراهم نمودن وسایل و امکاناتی با سناریوهای مختلفی برای مقابله با بحران های احتمالی داشته باشند.

    وی گفت: پدافند غیر عامل نیز دفاع غیر نظامی و مجموعه اقداماتی است که نیاز به جنگ افزار ندارد و با اجرای آن میزان خسارات به تجهیزات و تاسیسات حساس نظامی و غیر نظامی را به حداقل رسانده و از تلفات انسانی جلوگیری شود.

    فرماندار پاوه با اهمیت خواندن هر دو موضوع گفت: با اینکه پدافند غیر عامل شمولیت بیشتری را در حوزه های مختلف نظامی ، غیر نظامی، بهداشتی، طبیعی و غیر طبیعی را در بر میگیرد اما ما به تهدیداتی می اندیشیم که در هر دو، ممکن است خساراتی را وارد کند.

     علیرضا حیدری با اشاره به انواع تهدیدات در زمان بحران یا پدافند غیرعامل گفت: در بلایای طبیعی همچون سیل ،زلزله ، طوفان و بارشهای شدید و… که انسان دخالتی در آنها نداشته اما می تواند خسارت بار باشد لذا می تواند با تمهیداتی این خسارات را به حداقل رسانده و حتی می توان از تاسیسات زیر بنایی و امکانات و تجهیزات  تا حدود زیادی محافظت کرد.

    وی افزود: برخی تهدیدات ممکن است انسان ساز بود و کسی هدفمند در آن دخالت داشته و با قصد ضربه زدن و نابودی تاسیسات و تجهیزات اقدام کند که این مورد نیز جزء تهدیدات عمدی از جانب دشمنان آب و خاک و نظام و عوامل نفوذی محسوب می شوند.

    فرماندار پاوه با بیان اینکه یک سری از تهدیدات هم جزء تهدیدات غیر عمد به شمار می روند گفت: مدیران دستگاه ها باید از قبل وقوع هر گونه حادثه ای چه عمدی و چه غیر عمدی آمادگی لازم را برای مقابله با آن ها داشته باشند.

    فرماندار پاوه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به مردم گفت: نیاز است تمام خبازی های شهرستان با تهیه ژنراتور مولد برق و نصب مشعل دوگانه سوز و تامین و ذخیره سازی سوخت مایع برای شرایط قطع احتمالی برق یا گاز ارائه خدمت نمایند .

    علیرضا حیدری در ادامه به  نظارت های بیشتر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها تاکید کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *