×

روند رو به رشد صادرات از مرزهای شوشمی و شیخ‌صله در بهاری که گذشت

  • کد نوشته: 23017
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۶
  • 141 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، رشد صادرات کالا در سه ماهه نخست سالجاری از مرز شوشمی را ۲۴ درصد و از مرز شیخ‌صله را یک‌درصد عنوان کرد.
    روند رو به رشد صادرات از مرزهای شوشمی و شیخ‌صله در بهاری که گذشت
  • به گزارش آوای باینگان، علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سالجاری از طریق گمرک شوشمی ۱۳ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۵۲ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۰۳ هزار و ۲۳۹ تن به خارج از کشور صادر شده است.

    وی ادامه داد: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک شوشمی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۲۴ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

    سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک شوشمی را سنگ آهن، میوه و تره‌بار، ادوات کشاورزی، صنایع دستی (از جمله گیوه،سبد و گهواره)، گچ ساختمانی، نمک خوراکی، شیره توت محلی، نان شیرینی و… عنوان کرد.

    وی ارزش کالاهای صادراتی از طریق گمرک شیخ صله در این مدت را ۸۱ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۷۶ دلار به وزن ۱۶۰ هزار و ۹۷۸ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  از حیث ارزش رشد یک درصدی و از لحاظ وزنی کاهش ۶ درصدی داشت است.

    عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی در این مدت از گمرک شیخ‌ صله را کاشی و سرامیک،کارتن خالی، ظروف یک‌بار مصرف، بلورجات، شیشه جام، چیپس سیب‌زمینی، محصولات پلاستیکی و… عنوان کرد.

    منبع: فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *