×

فیلم «بووکه بارانه» اثر کارگردان جوان پاوه ای اکران شد

  • کد نوشته: 18761
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۷
  • 865 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فیلم بووکه بارانه به کارگردانی کارگردان جوان پاوه ایی سید سینا ولدبیگی در سالن سینما فرهنگ اداره ارشاد اسلامی پاوه اکران و رونمایی شد.
    فیلم «بووکه بارانه» اثر کارگردان جوان پاوه ای اکران شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از سلام پاوه : با حضور جمعی از مسئولین و فعالین هنری و فرهنگی و دکتر قطب الدین صادقی کارگردان مطرح سینما و تئاتر ایران و استان کردستان فیلم کوتاه «بووکه بارانه» (عروسی باران) اکران و رونمایی شد.

    دکتر قطب الدین صادقی نویسنده و فیلم نامه نویس و کارگردان مطرح کشورمان که در این مراسم حضور یافته بود نیز در سخنانی اظهار داشت:فیلم تمنای باران یا بووکه باران فیلمی از سینا ولدبیگی است که ما بین سینمای مستند و سینمای داستانی در حد ۱۰ دقیقه بود.

    وی افزود :ارزش بالای این فیلم آغاز فعالیت جدی سینمایی در پاوه، به عنوان نماد فرهنگ شهری و در جهت حفظ و احیای فرهنگ هزاران ساله منطقه است.

    دکتر صادقی ادامه داد و گفت :زمانی که اجداد ما با دستان خالی برای آرام کردن طبیعت کنترل ناهمواری و ناهنجاریهای طبیعت مراسمی را اجرا کرده اند که انتظار بارش بارانی را داشتند که در سالهای خشکسالی به سر برده اند تا خود صاحب آب شوند و هم حیوانات و گیاهان بهره مند شوند.

    وی به توصیف این اثر پرداخت و گفت : ذات این اثر، حفظ و احیا و ثبت مراسم، آیین زیبایی است که به شکل عروسک بزرگی که دختران جوان آن را درست می کنند،و به درب منازل رفته و صاحب خانه ها هم به آنها مواد غذایی اهدا می کردند .

    بیتا مفاخر تهیه کننده و سید سینا ولدبیگی به عنوان کارگردان فیلم هم نیز به ارائه سخنانی در رابطه با چگونگی ساخت فیلم و موضوع آن پرداختند.

    در پایان نیز فریبرز عزیزی از کارآفرینان برتر در شهرستان به ایراد سخنانی در رابطه با فیلم بووکه بارانه و ثبت جهانی اورامانات پرداخت.

    فیلم کوتاه «بووکه بارانه» (عروسی باران) که یکی از مراسم‌های آئینی مناطق کردنشین برای بارش باران است به نویسندگی و کارگردانی «سید سینا ولدبیگی» در پاوه ساخته شد.

    همچنین سعدالله نصیری، لیلا ولدبیگی، کانیا صیافی، تینا احمدی، ویانا احمدی، آلا بابایی نیا، کارین بابایی نیا، ساینا بنفشی، ژیندا حسین زاده، چرو رحمانی، دیار رمضانی، دیبا صادقی، بردیا صادقی، نها عبدالمحمدی، مانا عبدی، چاوان ولدبیگی، سونیا ولدبیگی و سانا ولدبیگی به عنوان بازیگر در فیلم بووکه بارانه نقش آفرینی کردند.

    سیدسینا ولدبیگی متولد سال ۱۳۸۰ در پاوه و دانشجویی رشته مدیریت اموربانکی در شیراز است که دوران کودکی را در روستای نوریاب از توابع شهرستان پاوه سکونت داشته است.

    از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در زمینه نوازندگی و آموختن ساز دف شروع کرد و موفق به حضور در جشنواره های منطقه ای، ملی، بین المللی و کسب مقام در این جشنواره ها شد؛ فعالیت های خود در زمینه موسیقی را در همراهی با گروه چهل دف هورامان، خانه موسیقی پاوه، خانه دف پاوه، آموزشگاه موسیقی ده‌نگ وانجمن موسیقی پاوه ادامه داده است.

    منبع: سلام پاوه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *