×

مراسم یادواره شهدای باینگان در این شهر برگزار شد

  • کد نوشته: 18118
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۶
  • 597 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بە مناسبت هفتە دفاع مقدس مراسم یادوارە شهدای بخش باینگان در سالن شهدای مجتمع فرهنگی باینگان برگزار شد .
    مراسم یادواره شهدای باینگان در این شهر برگزار شد
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، این مراسم با حضور جمعی از خانوادە های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، نمایندە ولی فقیە در ناحیە مقاومت بسیج سپاە پاوە، نمایندە رزمندگان شهرستان، نمایندە بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، بخشدار محترم باینگان، شورای اداری بخش ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر باینگان و روستاهای بخش باینگان برگزار شد

    برنامە با تلاوت آیاتی چند از کلام اللە مجید آغاز و پس از آن با قیام حضار سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد .

    در ادامە جناب سرهنگ باباویسی فرماندهی محترم پایگاە مقاومت بسیج باینگان بە عنوان میزبان بە حضار خیرمقدم عرض نمود .

    ایشان در سخنانی ضمن تکریم خانوادە های شهدا و ایثارگران و تبریک هفتە دفاع مقدس بە برنامە هایی جهت معرفی آثار دفاع مقدس اشارە و گفت کە ما رسالت داریم تا با برپایی چنین مراسماتی یاد و خاطرە شهدا را گرامی بداریم و با بازگویی خاطرات آنان ضمن روشنگری برای نسلهای آیندە فضای معنوی جامعە را سرشار از عطر شهدا نماییم .

    ایشان در ادامە بە یکی از فرمودە های مقام معظم رهبری اشارە و عنوان کرد رهبری فرزانە انقلاب در یکی از فرمایشات فرمودند : ما هرچە از نظر زمان از دفاع مقدس دور میشویم باید از نظر معنوی بە دفاع مقدس نزدیک تر شویم.

    باباویسی با اشارە بە زمان و چگونگی آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و قرار گرفتن بخش باینگان در نقطه صفر مرزی ٨ سال مقاومت و رشادتهای این مردم از زن و مرد پیر و جوان را ستود و از آنان تقدیر کرد.

    وی همچنین به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد دولت جدید بتواند با درایت و هوشیاری سپردن مسئولیتها به افراد دلسوز، با اقدام جهادی بخشی از مشکلات مردم را مرتفع نمایند .

    وی در پایان با اشارە به نقشە های شوم آمریکا در حادثە ۱۱ سبتامبر و برج های آمریکا و عاقبت کشور افغانستان گفت کە ما باید از این حوادث درس بگیریم.

    در ادامە برنامە ها هادی زامیاد بخشدار باینگان در سخنانی از طرف خود به رسم ادب خیر مقدم عرض نمود و هفتە دفاع مقدس را تبریک گفت .

    زامیاد همە داشتە های امروز ایران اسلامی را مدیون رشادتها و جان نثاری های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دانست .

    وی با تکریم خانوادە های معزز شهدا و این جملە کە ما باید در عمل این عزیزان را تکریم نماییم و از شعار دادن بەدور باشیم، بە سخنان خود پایان داد .

    پایان بخش برنامە سخنرانی حجهالاسلام جعفری نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاە پاوە بود .

    ایشان هم با تبریک سالگرد دفاع مقدس و عرض خیر مقدم بە حضار، سلام نمایندە ولی فقیە در سپاە پاسداران را کە بە ایشان ابلاغ شدە بود خدمت خانوادە های معزز شهدا،جانبازان سرافراز، ایثارگران و همە یادگاران دفاع مقدس عرض نمود.

    حجهالاسلام جعفری با روایتی از یکی از محبان اهل بیت که خدمت امام هادی (ع) رسیده بود نعمت امنیت را یکی از با اهمیت ترین نعمات دانست که این امنیت با ایثار و فداکاریهای شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بدست آمدە است و باید سپاسگزار و قدردان این نعمتها باشیم .

    ایشان در ادامە بە آغشتە شدن خون شهدای اهل تشیع و اهل سنت اورامانات در این جبهە اشارە کرد و گفت حاصل ریختە شدن خون اون شهدای عزیز همین امنیت است .

    وی در ادامە با بازگویی خاطرات از چندین شهید دفاع مقدس و چگونگی پیروی حضرت ابوالفضل از امام حسین (ع) رمز موفقیت آنان را اطاعت بی چون چرا از رهبری خود دانست و گفت ما هم باید ادامە دهندە این راه باشیم .

    انتهای پیام

    خبرنگار: ذکریا رستمی

    نویسنده: ذکریا رستمی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *