×

مشکل کمبود آب شرب ۵ روستای شهرستان جوانرود برطرف شد

  • کد نوشته: 23254
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۳
  • 108 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود از برطرف شدن کمبود آب شرب پنج روستای یاری، کوری، گلی، گلباغی و ده سرخ بخش مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود و برخورداری بیش از ۱۸۰۰ نفراز ساکنین این روستاها از آب شرب سالم و پایدار خبر داد.
    مشکل کمبود آب شرب ۵ روستای شهرستان جوانرود برطرف شد
  • به گزارش آوای باینگان، ناطق نادری ضمن بیان این خبر اظهار داشت: در پی بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی اورامانات و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و هیئت همراه ایشان از روستاهای یاری، کوری، گلی، گلباغی و ده سرخ از توابع شهرستان جوانرود در فروردین ماه سال جاری، تصمیماتی جهت رفع مشکل کم آبی روستاهای مذکور اتخاذ گردید.

    ایشان یادآور شد: به علت کاهش نزولات آسمانی در سنوات گذشته که موجب کاهش و بعضاً خشک شدن آب برخی از چشمه های بخش مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود شده، تامین آب شرب این منطقه با مشکل جدی مواجه گردید.

    خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این منطقه در سال جاری و با تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت آبفای شهرستان جوانرود و همچنین مساعدت های دکتر داودی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، بیش از ۶۰۰ خانوار در این روستاها پس از چندین سال کم آبی، از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

    نادری خاطر نشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به ۱۵۰۰ متر لوله گذاری در سایز ۷۵ از جنس پلی اتیلن، ۵۰۰ متر لوله گذاری در سایز ۱۱۰ از جنس پلی اتیلن، ۷۰۰ متر لوله گذاری در سایز ۹۰ از جنس پلی اتیلن ، تعبیه دو عدد شیر فلکه سایز ۷۵ و همچنین یک عدد شیر هوای سایز ۷۵ اشاره نمود. 

    لازم به ذکر است روستاهای یاری و کوری از توابع بخش مرکزی و روستاهای گلی ، گلباغی و ده سرخ از توابع بخش کلاشی شهرستان جوانرود می باشند ‌.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *