×

نیم متر برف در ارتفاعات پاوه

  • کد نوشته: 25729
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۸
  • 158 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: با گذشت سی و هشت روز از فصل زمستان و آخرین روزهای چله بزرگ اهالی شهر مرزی پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه و همسایگی اقلیم کردستان عراق دومین برف امسال را در حد نیم متر تجربه کردند.
    نیم متر برف در ارتفاعات پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ در پی موج بارشی جدید که از اواخر هفته گذشته وارد کرمانشاه شده، بیشترین برف در شمال غربی استان و منطقه پاوه و اورامانات گزارش شده است؛ این برای دومین بار در زمستان و پنجمین بار امسال است که برف بر ارتفاعات پاوه می‌نشیند.

    پاوه منطقه‌ بکر کوهستانی با جاذبه‌های فراوان گردشگری در دامنه کوه مرتفع شاهو با حدود سه هزار و ۳۹۰ متر ارتفاع و دارای آب وهوای سرد و معتدل است.

    در ۲ موج بارشی بهمن ماه جاری در مجموع بیش از ۵۰ سانتی‌متر برف در ارتفاعات شهرستان پاوه و به خصوص در گردنه ملندو، شهر نودشه و روستای هانی‌گرمله به زمین نشسته اما با وجود بارندگی و سرمای توام با یخبندان تمام راه‌های اصلی باز و تردد در آن جریان دارد.

    آنچنان که علیرضا حیدری فرماندار شهرستان پاوه به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته (شنبه هفتم بهمن ماه) در شهر پاوه حدود ۱۵ سانتی متر برف بر زمین نشست اما این میزان در ارتفاعات و گردنه ها بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر است.

    وی همچنین توضیح داد که این دومین بارش برف زمستان در شهر پاوه است اما در ارتفاعات منطقه در فصل پاییز نیز بارش برف مشاهده شد.

    فرماندار پاوه به آماده باش تمام عوامل راهداری در سطح جاده های شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی این نیروها تمام محورهای اصلی و فرعی شهرستان بجز گردنه “تته” باز است و تردد جریان دارد.

    گردنه تته در موقعیت جغرافیایی بین کرمانشاه و سروآباد کردستان به دلیل بارش زیاد برف و مرتفع بودن و احتمال ریزش بهمن معمولا در فصل زمستان مسدود است.

    حیدری همچنین اشاره کرد که با وجود بارش برف و سرمای هوا قطعی و افت فشار گاز یا کمبود خاص دیگری در سطح شهرستان پاوه نداشته‌ایم.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *