×

پاوه با ۱۰۴ میلی‌متر، رکورددار بیشترین میزان بارندگی در کرمانشاه

  • کد نوشته: 25828
  • ۱۴۰۲-۱۱-۲۹
  • 134 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان بارندگی‌های استان از سامانه بارشی اخیر با ۱۰۴ میلی‌متر به شهرستان پاوه اختصاص دارد.
    پاوه با ۱۰۴ میلی‌متر، رکورددار بیشترین میزان بارندگی در کرمانشاه
  • به گزارش آوای باینگان، سعید قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورود یک سامانه بارشی نیرومند به استان موجب بارش های مطلوبی در بیشتر نقاط استان شد که در پاره ای نقاط استان به ویژه مناطق سردسیر و ارتفاعات عمدتا به صورت بارش برف گزارش شد.

    وی افزود: بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان پاوه با ۱۰۴ میلی‌متر به ثبت رسید و پس از آن صحنه با ۹۹، کنگاور با ۹۵، هرسین با ۸۴، گواور با ۸۳ و اسلام آباد غرب با ۸۲ میلی‌متر در رده های بعدی پربارش ترین نقاط استان بودند.

    رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش های سامانه اخیر در استان را نیز ۵۹ میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: طی همین مدت سومار با ۳۴ میلی‌متر کم بارش ترین نقطه استان بود.

    وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۵۸ میلی متر در استان کرمانشاه بارش به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش و نسبت به بارش های بلند مدت سه درصد کاهش نشان می دهد.

    قاسمی تاکید کرد: ببیشترین میزان افزایش بارندگی در استان در سال زراعی جاری با ۴۳۹ میلی متر بارندگی و ۵۸ درصد افزایش متعلق به شهرستان پاوه و کمترین میزان با ۱۷۳ میلی متر بارندگی و هفت درصد کاهش به سومار تعلق دارد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *