×

گیوه پرفروش‌ترین محصول صنایع‌دستی پاوه شد

  • کد نوشته: 26304
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۱
  • 122 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: گیوه یکی از معروف‌ترین و اصیل‌ترین محصولات صنایع‌دستی پاوه خصوصا در منطقه اورامانات است که باعث رونق اقتصادی فعالان این عرصه شده‌ است.
    گیوه پرفروش‌ترین محصول صنایع‌دستی پاوه شد
  • به‌گزارش آوای باینگان، به نقل از میراث‌آریا، امین کوگانی با اشاره به فروش خوب محصولات صنایع‌دستی شهرستان پاوه، اظهار کرد: گیوه هنری اصیل و کهن و برگرفته از ذوق و قریحه بافندگان و بنابر نیاز مردم با توجه به وضع جغرافیایی منطقه و با استفاده از مواد و متریال کاملا بومی و در دسترس محلی است. 

    سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به اهمیتی که این هنر دست‌بافت زیبا دارد، در چند سال گذشته با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان به پرفروش‌ترین محصول صنایع‌دستی اورامانات تبدیل شده و حتی صادرات آن نیز به کشورهای مختلف صورت می‌گیرد. 

    او افزود: علاوه بر گیوه، ارغوان بافی، احجام چوبی و پارچه‌بافی نیز دیگر هنرهای اصیل این منطقه هستند که بخوبی به مردم ایران معرفی شده‌اند. 

    کوگانی افزود: تنها در شهرستان پاوه برای ایام نوروز ۱۷ غرفه صنایع‌دستی را برپا کرده‌ایم که خوشبختانه فروش خوبی داشته‌اند و توانسته به اقتصاد مردم این شهرستان نیز کمک کند. 

    سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه یادآورشد: در شهرستان پاوه حدود چهار هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند. 

    منبع: میراث آریا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *