×

۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی ورودی شهرستان پاوه هزینه شد

  • کد نوشته: 15105
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۱
  • 541 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه گفت: برای عملیات آسفالت و بهسازی ورودی اصلی این شهرستان از محور کرمانشاه ۹۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، بحران و توازن هزینه شد.
    ۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی ورودی شهرستان پاوه هزینه شد
  • به گزارش آوای باینگان، ابراهیم شهریاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پروژه به طول هفت کیلومتر و از گردنه شمشیر تا ورودی شهر پاوه انجام شده است.


    وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه بالغ بر ۲٨۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته و ۴۴ هزار تن «ساب بیس» و «بیس» نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


    رییس اداره راهداری و جمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه اضافه کرد: برای بهسازی این محور ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت نیز استفاده شده است.


    شهریاری اظهار داشت: روکش و بهسازی مقاطعی از محورهای منتهی به شهرهای بانه وره و نوسود نیز در طول سالجاری انجام شده است.


    وی گفت: بهسازی محورهای ارتباطی ابن شهرستان و تامین امنیت سفر کاربران جاده ای اصلی ترین وظیفه راهداری است و راهداران این شهرستان در این راستا تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته اند.
    شهریاری یادآور شد: طول راه های این شهرستان ۶۲۰ کیلومتر است.


    ساب بیس قشری از مصالح سنگی بامشخصات فنی معین و به ضخامت محاسبه شده است که بر روی بستر روسازی راه به منظور تحمل بارهای وارده از جانب قشر اساس قرار می‌گیرد این قشر معمولاً اولین لایه از ساختمان روسازی را تشکیل می‌دهد و ضخامت آن نیز براساس طراحی روسازی راه محاسبه و تعیین می‌شود. مصالح آن دارای دانه بندی ۵۰-۰ میلی متر و ۴۸-۰ میلی متر و ۲۵-۰ میلی متر است.


    بیس قشری است که مصالح سنگی و یا مخلوطی از مصالح سنگی و مواد چسبیده با مشخصات فنی معین و به ضخامت محاسبه شده است که بر روی بستر ۵۰-۰ میلی متر و ۳۸-۰ میلی متر و ۲۵-۰ میلی متر بوده که حداقل ۵۰% مصالح مانده روی الک شماره چهار باید شکسته و ارزش ماسه‌ای آن بیشتر از ۳۵ باشد. این قشر باید قابلیت تحمل بار محوری و همچنین زهکشی راه را داشته باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *