×

تقدیر “کمپین مهربانی” از خانواده مهربان باینگانی / عکس

  • کد نوشته: 12693
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۷
  • 3872 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: خانواده محترم مرحومه مغفوره پروانه علیزاده زندگی بخش به حیات پنج هموطن به سبب اهدای عضو بعد از ظهر هفتمین روز از تابستان سال جاری میزبان تعدادی از اعضای کمپین مهربانی بودند.

    تقدیر “کمپین مهربانی” از خانواده مهربان باینگانی / عکس
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان در این دیدار صمیمی که جهت تقدیر از خانواده محترم علیزاده به سبب انجام “اولین اهدای عضو در منطقه اورامانات” و آغاز این راه خدایی و نیکو در سطح منطقه در منزل اخوی مرحومه علیزاده در شهر باینگان برگزار گردید جمعی از اعضای هسته مرکزی (( کمپین مهربانی )) حضور به هم رسانیده و از خانواده مرحومه علیزاده تقدیر به عمل آوردند.
    تلاوت بسیار دلنشین آیاتی از کلام الله توسط جناب آقای اسماعیل مرادی و عرض خیر مقدم توسط ماموستا ملا شمس الدین خدری به مهمانان شروعی بود بر یک دو ساعت فوق العاده پربار.
    در ابتدای این نشست دوستانه جناب آقای تیمور مرادی مدیر کمپین مهربانی به اهداف این کمپین اشاره نموده و احیا و تکریم مهربانی را اولویت اصلی این گروه دانست.
    گروهی که هسته مرکزی آن متشکل از ۲۱  نفر از آقایان و ۶ نفر خانم اعم از اساتید دانشگاه، مدیران ادارات شهرستان های اورامانات، اعضای محترم شورای اسلامی شهرهای منطقه و فرهنگیان فرهیخته و تعدادی از کسبه شهر جوانرود تشکیل شده است.
    سپس جناب آقای جلیل بهرامی نیا کارشناس علوم اسلامی ضمن تشکر از خانواده محترم علیزاده و اعضای کمپین مهربانی در تعریفی جالب از اسلام آن را به صورت دین (( عبادت خالق و خدمت به خلق)) توصیف نمود و با استناد به آیات کلام الله مجید و احادیثی از نبی اکرم (ص) خدمت به قشر محروم تر و آسیب پذیر را بهترین نوع خدمت دانسته و شکستن تابوی اهدای عضو در اورامانات را مهم ترین نکته اقدام ارزمنده خانواده علیزاده برشمرد و ایشان را آبرویی برای اورامانات و اهل سنت نام نهاد.
    معلم فرهیخته جناب آقای برهان ویسی ضمن قرائت اشعاری زیبا خانواده علیزاده را باسعادت دانست که لیاقت انجام چنین کاری را داشته اند.
    سرکار خانم اختر ویسی عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر جوانرود و منتخب دوره پنجم به نمایندگی از بانوان شروع به صحبت نموده و گفت به شخصه دست بوس تک تک اعضای این خانواده معزز و محترم هستم.
    سپس آقای بهرامی در پاسخ به پرسش مطروحه خانم ویسی از حضار پیرامون مجوز اهدای عضو برابر فقه امام شافعی بدین صورت پاسخ دادند که اهدا با اختیار و بدون داشتن ضرر و ضرار کاملا نیکو و شایسته می باشد اما فروختن عضو امری ناشایست و نکوهیده است.
    ماموستا ملا شمس الدین خدری امام جمعه روستای تین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تفاوت انسان از سایر جانداران را بعد روحانی آن دانسته و مسلمان بودن را بالاتر از انسانیت دانست.
    وی رحیم و مهربان بودن را از صفات انسان مومن دانسته و اسلام را ترکیب صفائت و اخلاق نیکویی همچون بخشش و شفقت نسبت به همنوع بیان کرد.
    وی از ایجاد و تداوم کمپین ابراز خشنودی و حمایت نموده و پیشنهاد تعیین فرد یا افرادی به عنوان نماینده در همه شهرها و روستاهای اورامانات را ارائه داد.

    جناب آقای صلاح الدین زائبی معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان جوانرود آخرین فردی بود که به ایراد سخن پرداخته و زبان را قاصر از وصف عظمت این کار انجام شده دانست. وی سنت شکنی و اولین بودن را اصلی ترین نکته این کار دانست که سایر مردم منطقه را در صورتی که خدای ناخواسته در چنین وضعی قرار گرفتند ترغیب به انجام این عمل انسان دوستانه نماید.

    اقامه نماز عصر به صورت جماعت و اهدای هدایایی از طرف کمپین به خانواده محترم علیزاده پایان بخش این نشست صمیمی و معنوی بود.

    شایان ذکر است پس از اهدا اعضای مرحومه پروانه علیزاده ۱۲۰ نغر از جوانان شهر باینگان بصورت خودجوش و در طی ۴۸ ساعت اقدام به دریافت کارت اهدا عضو نمودند.

    پایگاه خبری آوای باینگان ضمن تقدیر و تشکر چندین باره از خانواده معزز علیزاده و تشکری ویژه تر از اعضای محترم کمپین مهربانی به جهت راه انداختن موجی بسیار مثبت و انسان دوستانه در سطح منطقه توفیق این عزیزان را از درگاه باری تعالی خواستار است.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *