×

ایثار کوردها بار دیگر افتخار آفرید

  • کد نوشته: 12861
  • ۱۳۹۶-۰۵-۱۹
  • 3251 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بخشش یکی از خصلت ها و فضایل خوب و زیبایی انسانی است.

    ایثار کوردها بار دیگر افتخار آفرید
  • به گزارش آوای باینگان کسی که اهل بخشش است نه تنها به دیگران کمک می کند تا از نظر اقتصادی و آسایشی، وضعیت بهتری پیدا کند، بلکه به خودش کمک میکند تا از نظر روحی و روانی در آرامش قرار گیرد که بازتاب آن سرور و شادابی است.
    بنابراین،بخشش و سخاوت بیش از آن که آثارش به دیگران برسد به خود فرد می رسد.البته این بدان معنا نیست این کار را انجام میدهد بلکه از آن روست که بخشندگی و سخاوت یک عمل انسانی و نشانه رنگ خدایی گرفتن انسان است.
    خانواده کاک محی الدین ابوالقاسمی در سنندج در اقدامی انسان دوستانه و در سایه آموزهای اسلامی ودرس های صبر و بردباری،قاتل تنها پسرشان مرحوم پویا ابوالقاسمی که به اعدام محکوم شده بود در زندان سنندج در حین که طناب دار بر گردن،منتظر کشیدن صندلی از زیر پایش بود،با اقدام زیبا در آخرین ثانیه اجرا حکم اعدام توسط پدر و مادر مقتول بدون گرفتن دیه و هیچگونه قید و شرطی بخشیدند.
    خانواده کاک محی الدین در مکتب درویشی، درس ایثار و فداکاری یاد گرفته اند و سرانجام مسیر رسیدگی به پرونده ای که به قصاص ختم شده بود به سمت بخشش سوق دادند.
     کمپین مهربانی های کوچک جوانرود به رسم احترام و ادب و ارج نهادن به سخاوت و بخشش انسان دوستانه به دیدار خانواده بزرگوار کاک محی الدین ابوالقاسمی کارمند دانشگاه علوم پزشکی کردستان رفتند و بخشندگی آنها را کاری ستودنی و بزرگ دانستندو از خدای متعال برای تنها فرزند دلبندشان علو درجات و برای خانواده صبر و اجر اخروی مسئلت نمودند،در این دیدار تندیس مهربانی و هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *