×

یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه برگزار می شود

  • کد نوشته: 13453
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۴
  • 2110 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: جهانگیر لطفی ریس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان پاوه از برگزاری یادواره شهدای شیمیایی به مناسبت سی ام سالگرد بمباران شهر نودشه خبرداد.

    یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه برگزار می شود
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان وی افزود یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه و گرامیداشت سالروز بمباران این شهر با همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه حوزه شهرنودشه و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پاوه؛ بخشداری محترم نوسود، امام جمعه محترم نودشه؛ شهرداری وشورای شه نودشه؛ آموزش وپرورش نوسود و… در روز شنبه تاریخ ۲۶ اسفند ماه راس ساعت نه و نیم در محل مسجد جامع این شهر برگزار میگردد.

    ایشان در ادامه افزوند شهر نودشه مقاوم در ۲۶ اسفندسال ۶۶ توسط چند فروند هواپیمای سوخو ۲۴ رژیم بعث عراق برفراز شهر نودشه ظاهر می شوند و برگ دیگری بر تاریخ جنایات سفاکان رژیم بعث عراق را اضافه می نمایند و در دو نوبت شهر نودشه و مردم مظلوم را دردمنشانه آماج بمب های شیمیایی قرار میدهند و در همان روز ۸ نفر و روز بعد ۶ نفر به شهادت رسیدند و امروز تعداد شهدای شیمیایی شهر نودشه به ۱۷ نفر رسیده است.

    نقطه عطف بمباران شیمیایی نودشه اصابت مستقیم بمب شیمیایی به خانه آقای فلاحی بود که باعث شهید شدن هفت تن از اعضای این خانواده شد و اما بعثی ها به همین یکبار بمباران شیمیایی شهر نودشه بسنده نکردند و در دو نوبت دیگر یعنی در اول فروردین سال ۶۷ و۱۳  فروردین همان سال باز هم بمب های شیمیایی و خردل را بر سر مردم مظلوم نودشه خالی کردند تا این شهر مقاوم سه بار شیمیایی شدن را تجربه کرده باشد و این فاجعه به هیروشیمای غرب تبدیل شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که این واقعه تلخ در داخل و مجامع بین المللی ثبت شود و رژیم سفاک بعث بخاطر ارتکاب این جنایات توسط مجامع بین المللی محاکمه شود.
    ایشان به همین منظور از محضر گرانقدر عموم مردم و مسئولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وجانبازان دعوت نمود تا در این یادواره که در مورخ ۲۶اسفند ( سالروز بمباران شیمیایی نودشه ) در محل مسجد جامع این شهر برگزار میگردد زینت بخش محفل معنوی ما باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *