×

بدون توجه به اشتغال نمی توان امنیت اجتماعی را در مناطق کردنشین برقرار کرد

  • کد نوشته: 12034
  • ۳,اسفند ۱۳۹۵
  • 1438 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه شهرستان پاوه عنوان کرد: امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری و وجود نیروهای امنیتی و حدت مردم از امنیت فیزیکی مطلوبی برخورداریم و اما از لحاظ امنیت اجتماعی در سطح پایینی قرار گرفته ایم و تا زمانی که جوانان با مشکل بیکاری مواجه باشند نمی‌توان به امنیت اجتماعی مطلوب رسید.

    بدون توجه به اشتغال نمی توان امنیت اجتماعی را در مناطق کردنشین برقرار کرد
  • به گزارش آوای بایگان و به نقل از کردپرس؛ ماموستا ملا «قادر قادری» در همایش نقش وحدت اسلامی در امنیت پایدار منطقه ای که با حضور وزیر اطلاعات و علما و روحانیون شیعه و سنی استانهای کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز در همایش نقش وحدت  در امنیت پایدار با حضور وزیر اطلاعات باید به مسائلی پرداخت که بتوانیم وحدت را حفظ و اشاعه دهیم.
    وی در ادامه عنوان کرد: وحدت خواست  و دستور پروردگار است و پیامبر نیز بر این مهم تاکید داشته‌اند  و مسلمانان تا زمانی که وحدت داشتند توانستند دین را به تمام دنیا گسترش دهند اما امروز دشمنان در کنار خمیه های ما خانه ساخته اند و این به دلیل انشقاق و تفرقه است که در میان ما به وجود آمده است.
    امام جمعه شهرستان پاوه و عضو شورای مدارس علوم دینی اهل سنت در کشور  تصریح کرد: امروز به دعوت کسانی به این مجلس آمده ایم که نقش اساسی را در ایجاد امنیت پایدار در جامعه دارند  و نباید اجازه دهیم که گروه های تکفیری نا امنی را در منطقه ایجاد کنند.
    ماموستا ملا قادری در ادامه به نقش کردستانی ها در ایجاد امنیت و حفاظت از مرزها اشاره کرد و ادامه داد: با وجودی که گروهک ها در منطقه حضور داشتند ما سه استان مرزی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردیم که می توان به شهید ملا حیدر فهیم، شهید شیخ الاسلام و دیگر شهیدانی که با خون خود وحدت را امضا کردند و تقدیم این تعداد شهید نشان می دهد مردم این مناطق مدافعان راستین انقلاب و نظام بوده و هستند لذا مسئولان باید از هر فرصتی برای خدمت رسانی به این مردم استفاده کنند.
    وی با اشاره به اینکه در برهه کنونی آگاهی شرط  لازم برای موفقیت در جامعه است، اظهار کرد: علما و روحانیون هم باید همواره آگاه و هوشیار باشند چراکه این آگاهی موجب کاهش فاصله بین آنها با نسل های سوم و چهارم انقلاب می شود.
    امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: متاسفانه امروز ما در شرایطی قرار داریم که در کنفرانس مونیخ و با هدایت امریکا، دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم قسم می شوند.
    ماموستا ملا «قادر قادری» عنوان کرد: ما مشکلاتی که در منطقه خاور میانه اتفاق افتاده بسیار متاسف و متاثر هستیم  و در برهه نیاز است که در مقابل وضع موجود سکوت نکنیم و اگر سکوت را اختیار کنیم به ضرر جامعه اسلامی است.
    وی ادامه داد: حلب، موصل، انبار و صنعا را ببینید کسانی که در آنجا هستند از امنیت برخوردار نیستند و وظیفه ماست که از آنها پاسداری کنیم.
    عضو شورای مدارس علوم دینی اهل سنت در کشور تاکید کرد: که علم بدون عقل کارآیی ندارد و ما باید حکیم باشیم و برای تحقق وحدت تلاش کنیم.
    وی به شکاف نسل ها نیز اشاره کرد و گفت: نسل ما با نسل چهارم انقلاب شکاف و فاصله ایجاد شده است و باید گفتمانی جدید را برای حفظ وحدت میان نسل ها را ایجاد کنیم.
    ماموستا ملا «قادر قادری» در ادامه با زبان انتقادی نیز عنوان کرد: ما پیاده نظام راه وحدت هستیم پس چرا امروز سواره ها را دعوت نکرده اید.
    وی با اشاره به اینکه امنیت یکی از زیرساخت های توسعه در هر جامعه ای به شمار می رود، ادامه داد: امنیت و آرامش بدین معنا است که زمینه برای فعالیت های مختلف در جامعه فراهم شود.
    ماموستا ملا قادر قادری در ادامه عنوان کرد: در حقیقت قرآن راهنمای ماست و امنیت نعمتی است که می توان به توسعه دست یافت و بقای هر جامعه ای در سایه امنیت است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *